BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Saturday, 31 December 2011

Sahabat



Assalammualaikum...
Hari ini scha ada tgok 1 video kat youtube...
tajuknya  :: Dari Sahabat Khas Buat Sahabat :: ..
bgus utk renungan kita semua..
kita bleh ambil iktibar dn pengajaran d cni..
korang nk tgok tk??
hah.. korang tekan je link kat bwa ni :)

Dari Sahabat Khas Buat Sahabat

:: hope korang suka :: :)

Friday, 30 December 2011

Pendapat aku.. korang??



R: rasa rindu yg mmbelenggu ku
I : ingin sekali bersembang dgn dia
N: namun aku dn dia terpisah jauh
D: d pisahkn oleh jarak dn waktu
U: utk mncri kebahagiaan yg pasti akn dtg pd masa depan
J

C: Cuma dia dlm ingatan
I : ingin terus setia kpd dia
N: nak d cintai dn d syngi oleh dia
T: tetap dlm ingatan dia
A: akn kekal selamanya.. InsyaAllah

K: kau inspirasi ku
A: akn terus brda d hati ku
S: selalu mennti kn mu
I : ingin d hargai oleh mu
H: hati ku milik mu

S: sntiasa berdoa utk mu
A: agar kau sihat selalu dan
Y: yakin akn cinta kita berdua
A: akn berthn utk selama-lamanya
N: nmun kita perlu berusaha menjganya dn x
G: gunakn masa dn jarak sbgai penghalang cinta kita

S: setia d ukir d hati kita agar
E: engkau dn aku tk prnh jemu utk mennti antra stu sama lain dn
T: tetap berusaha agar x melupakn satu sama lain
I : inilah kebahagiaan kita yg
A: akn tetap utuh dn teguh

Tuesday, 27 December 2011

Kes tidak mahu tegur



Assalammualaikum..
huh.. hari ini scha berperang dgn dia
bknnya berperang pa..
main-main ja tu..
tapi kami betul2 tk mahu mengalah..
kami cuma mahu tgok sapa yg dlu tegur sapa..
huhu.. scha tk mahu tegur dia dlu..
biar la dia yg tegur scha dlu..
tpi sygnya dua2 tk mahu mengalah..
jdi kesimpulannya.. ptg ni scha tk dpt nk smbang dgn dia..
biarlah.. lain hari ada g..
ok.. pertarungan tk bwa pa2 manfaat :)

Monday, 26 December 2011

Peringatan untuk semua :)

 
 
BABI SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.
SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI
> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
> 3. Ajinomoto ( Thailand )
> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina
> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
> 7. Sabun FAB berbuku
> 8. Lobak Jeruk
> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
> 10. Krim Muka Hazeline Snow
SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
> 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
> 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ika n buatan Orang Cina
> 3.. Daging Burger Import
> 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
> 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
> 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
> 7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
> 8. Semua sabun mandi yang diimport
> 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
> 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
> 11. Have Pearl Cream
> 12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
> 13. Ubat Kurap buatan Org Cina
> 14.. Beehon Segera Siam
> 16. Sabun Mandi Yang Berminyak
SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
> 1. Bosset Wine Gum
> 2. Dairy Milk Coklat
> 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
> 4. Sugus Strawberry
> 5. Passer Doily Mixture
> 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
> 7. Scothes Vikmin
> 8. Share Extra Atrenght
> 9. Black Current Jelly
> 10. Royal Gulaman & Decart Oranges
> 11. Valvis Gelatin
> 12. Sarung Kapsul Ubat
> 13. Ais Krim dalam bekas plastik
> 14. Gula-gula Fruities
> 15 Cake Mets Vilber Punch
> 16 Coklat Cake
> 17 Tepung Kastard Lady's Choice
> 18 Semua jenis Jelly
> 19 Semua jenis gincu bibir
> 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo
> 21 Lady's Choice Jelly
SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
> 1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
> 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
> 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
> 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
> 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
> 6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
> 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND
Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang.
TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.
Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!
AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!
Ref. Message: Pringles Potato Chips
Looks like you have to find another alternative to munch.
Just to let you and gang know......... I have checked.. It's true that the chips contain Emulsifier.
Dr Safurah Hj Jaafar ;
Principal Assistant Director;
Ministry of Health , Malaysia ;
Tel: 03-2540088

Sunday, 25 December 2011

Di saat..



Disaat kamu ingin melepaskan seseorang, ingat lah pada saat kamu ingin mendapatkannya ..
♥ Disaat kamu mulai tidak mencintainya, ingat lah saat pertama kamu jatuh cinta padsnya ..
♥ Disaat kamu mulai bosan dengannya, ingat lah selalu saat terindah bersamanya ..
♥ Disaat kamu ingin menduakannya, bayangkan jika dia selalu setia untukmu ..
♥ Disaat kamu ingin membohonginya, ingatlah disaat dia jujur kepadmu... ..
... ... Maka kamu akan merasakan betapa berertinya dia buat dirimu ~

*Jangan sampai disaat dia sudah tiada disisimu, baru kamu menyedari semua erti dirinya untukmu.. yang indah hanya lah sementara, yang abadi adalah kenangan, yang ikhlas hanya dari hati, yang tulus hanya dari sanubari, tidak mudah mencari yg hilang dan tidak mudah mengejar impian ~

Thursday, 22 December 2011

Pilih bulan anda??

 
Januari
- Mudah jatuh cinta.
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang di cintai sekiranya dikhianati.
- Pandai mengambil hati pasangannya.
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ---------

Februari
- Sukar untuk jatuh cinta .
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran (hanya pasangannya yang tahu) .
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
------------ --------- --------- --------- --------- ----
Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
- Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan ta npa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- -----
April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik.
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- -

Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk di pujuk.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control @ King Control).
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hat i pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- --
Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Su ka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
Ogos
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sangat sensitif .
- Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.
------------ --------- --------- --------- --------- --
September
- Bersopan dalam hubungan.
- bertolak ansur terhadap pasangan.
- Suka mengkritik pasangan.
- Sangat prihatin terhadap pasangan.
- Sangat sensitif dan emosi.
- Pandai memahami pasangan.
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
- Pandai menyimpan perasaan.
- Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.
------------ --------- --------- --------- --------- ------

Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- -
November
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Agak degil dan kuat pendirian.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Emosi yang mendalam.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
------------ --------- --------- --------- --------- ---
Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci bila dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan.

Tuesday, 20 December 2011

Kenapa Intan kelihatan bersinar??



Intan mempunyai sudut genting yang kecil.
Apabila sinar cahaya masuk ke dalam intan, pantulan dalam penuh
yang berulang-ulang berlaku dalam intan.
Ini membuatkan intan kelihatan bersinar.

Apakah Pantulan dalam penuh??
Pantulan dalam penuh berlaku apabila sinar cahaya merambat
dari medium lebih tumpat ke kurang tumpat, ia terbias
menjauhi normal. Apabila sudut tuju lebih besar daripada sudut
genting bahan, pantulan dalam penuh pun berlaku.

2 syarat apabila sudut tuju di kenali sebagai Sudut Genting..
...i) sudut pembiasan ialah 90 darjah.
...ii) sinar cahaya merambat dari medium yang lebih tumpat ke medium
yang kurang tumpat.

Sunday, 18 December 2011

Rukun menuntut ilmu


Rukun untuk menuntut Ilmu
♦ rela bermujahadah kerana ilmu
♦ hormat akan guru
♦ tahu akan matlamat berilmu
♦ tidak terperangkap dalam polemik ilmu
♦ boleh menggabungjalinkan semua ilmu
♦ tidak sombong kerana ilmu
♦ ilmu untuk pancaran hati nurani
♦ ilmu untuk mengesakan Tuhan

Saturday, 17 December 2011

Kisah hati


Cinta adalah kunci induk yang membuka Gerbang Kebahagiaan..♥
Kekasih yang bijaksana tidak menghargai hadiah dari kekasihnya..♥
Ia hanya menghargai cinta dari pemberi..♥
Jika anda ingin di cintai .... mencintailah dan jadilah orang yang layak di cintai..♥
Kita harus sedikit menyerupai satu sama lain..♥
Untuk memahami satu sama lain..♥
Tetapi kita harus sedikit berbeza untuk mencintai satu sama lain..♥
Loceng bukanlah loceng sebelum kita membunyikannya..♥
Lagu bukanlah lagu sebelum kita menyanyikannya..♥
Cinta bukanlah cinta sebelum kita memberikannya..♥
Cinta di dalam hati mu tidak di letakkan begitu sahaja di hati mu..♥
Tetapi sebaliknya kita harus menyiraminya dengan kasih sayang..♥
Nafsu adalah emosi..♥
Cinta adalah pilihan..♥
Cara untuk mencintai sesuatu adalah dengan menyedari bahawa sesuatu itu mungkin hilang...♥



kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes