BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Tuesday, 31 January 2012

6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM

1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang
'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah
... anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang
lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib
baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia
mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh
dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi
kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali
Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh
kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-
dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat
dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan
suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah
terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa
suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk
lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam
kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut
selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra
ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat
didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri
yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan
dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua
wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka
denganNya. Dan semua lelaki fahami hati
naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......

Monday, 30 January 2012

Kasih


 
Kasih sejati ialah kasih Tuhan kepada hamba-Nya♥
Kasih murni ialah kasih ibu bapa kepada anaknya♥
Kasih saudara masa berada♥
Kasih sahabat sama binasa♥
Kasih suami isteri kasih sepenanggungan♥
Kasih orang menaruh harapan♥

Saturday, 28 January 2012

Hampeh Kedah malam ni


hmm.. malam ni Scha dah tak larat nak tengok perlawanan bola..
khususnya untuk perlawanan yang membabitkan pasukan kegemaran Scha iaitu Kedah Darul Aman..
malam ni Kedah lawan bola dengan Johor Fc..
tapi keputusan semasa sudah menampakkan Kedah terpaksa pulang dengan 0 mata..
sbbnya apa?? sbbnya Johor Fc dah boh 3 gol manakala Kedah masih terkapai-kapai mencari gol..
hmm.. tapi takpa la sebab saingan Liga Super ni masih dalam perlawanan yang ke5..
tapi Scha tak nak Kedah terus-terus berada di tangga tercorot liga..
Kedah oh Kedah tolonglah bangkit..
huhu.. sebelum Scha terlupa .. tentang pemain kesukaan Scha iaitu Baddrol Bakhtiar
huh.. Scha nampak wajah Baddrol makin hari makin lain lah..lain dari dulu
Scha harap Baddrol dapat ubah imejnya..
Scha nak Baddrol yg dulu..
dan Scha juga nak pasukan Kedah yang dulu.. Kedah oh Kedah tolonglah main bola tu agresif sikit demi peminat-peminat yang sentiasa menyokong pasukan korang..
walau apa pun Scha tetap sokong Pasukan Kedah..
:: Pulun Kedah Pulun ::
ok.. selamat tinggal semua :(

7 pintu hati yang dimasuki Iblis


1- Hati yang putus asa dan kecewa dari Rahmat Allah SWT.
2- Hati yang memandang pada dosa-dosa kecil.
3- Hati yang panjang angan-angan dan suka pada pujian.
... 4- Hati yang bodoh tetapi tidak menyedari akan kebodohannya.
5- Hati yang memandang rendah terhadap orang lain.
6- Hati yang bersifat marah kerana marah adalah sifat bara api neraka.
7- hati yang Ujub, Sombong, Riak dan Buruk Sangka pada orang lain
copy paste :).

Segmen : Jom Tambah Followers




huhu.. Scha ada terbaca satu lagi entry kat Budak Naruto
dia ada buat segmen nk tmbah followers..
Scha nak join lah juga sebab followers Scha pun tak lah banyak sangat..
kalau korang nak join .. jom lah join sama-sama dengan Scha..
huhu.. biar lagi meriah ..
ok..tata

Friday, 27 January 2012

Segmen : Jom sertai senarai blog terhebat 2012


huhu.. Scha ada terbaca entry kat IRA ARINA ...
tergerak pula hati Scha nak join..
kalau korang nak..jom lah join sekali..
kita meriahkan lagi suasana kat sini..huhu
Scha nak tag 3 kwn ni..
my simple diary...
just throw out and spill
lembab menaip
hehe.. k.. tata semua

Benarkah??


huhu.. korang sihat tak hari ini?? Scha sihat juga walaupun korang takda tnya.. 
Hari ini Scha nak tanya dengan korang tentang lirik lagu ni....
BENARKAH CINTA MEMBAWA BAHAGIA MENYINARI HIDUP KITA??
korang tahu kan lirik lagu pa ni.. laa.. korang tak tahu ke??
biar Scha bagitahu kat korang .. tajuk lagu ni Resepi Berkasih di nyanyikan oleh Achik dn Nana..
ok..berbalik kepada lirik lagu tadi
korang rasa benarkah cinta tu membawa bahagia??
kalau ya.. kenapa insan yang bercinta di luar sana masih ada lagi yang terluka dan menitiskan airmata mereka??
kalau tidak.. kenapa pula??hah..jawab2..Tapi kalau pendapat Scha pula benarlah kot sebab Scha rasa cinta itu tak kejam tapi kita yang tak pandai nak hargai cinta.. kn3??
huhu.. setakat itu ja hari ini..
korang share lah pendapat korang dengan Scha..ok
selamat tinggal semua :)

Thursday, 26 January 2012

Hilangkan bosan


Hari ini Scha bosan lah.. bosan sangat-sangat..
tak tahu nak buat pa lagi.. hari ini chat dengan capital S pun tiada pa-pa yang mahu di cerita..
tapi scha nak kongsi beberapa gambar artis korea untuk korang..
untuk hilangkan bosan ni.. comel lah gambar artis korea ni..
macam scha juga.. haha .. perasan jap
ok.. korang lihat erk gambar ni
Ini nama dia :: Kim Hyun Joong
kalau korang nak tahu.. capital S minat dengan artis ni..
scha pun minat juga.. hehe
comel kan ??
Ini nama dia:: Jang Geun Suk
scha minat dengan dia.. scha suka lagu dia yang bertajuk Waiting For The Time ..
comel kan ??
Ini nama dia :: L MyungSoo ahli kumpulan Infinite
scha minat gak dengan dia ni sebab comel
comel kan??

Ini nama dia::  Jung Jinyoung ahli kumpulan B1A4..
scha minat lagu dorang yang bertajuk OK..
comel kan??

ok.. itu ja gambar yang ada kat lappy scha..
huhu.. semoga ada yang berkenan..
hehe.. selamat tinggal ..


Kisah Benar:: akibat dedah aurat di facebook


Kisah benar: Akibat dedah AURAT di facebook.......

kisah ini mengenai seorang hamba Allah. Beliau merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook... dalam facebook nya mempunyai banyak koleksi gambar yg tidak menutup aurat...

selepas beliau meninggal dunia, ibunya sentiasa bermimpi beliau merayu kepada ibunya supaya delete gambar2nya yg tidak menutup auratnya di facebook... malangnya tiada siapa...
... yang mengetahui password facebooknya...

jadi, kemungkinan besar, rohnya tidak tenang dengan dosa auratnya yang dibiar begitu saja menjadi tatapan umum....
dan ingatlah, azab untuk kita yg sengaja membiarkan aurat kita dilihat oleh lelaki bukan mahram ialah API NERAKA!

*Cerita ini menjadi iktibar dan pengajaran buat kita, supaya usahlah letak gambar di facebook, terutama sekali gambar kita yang tidak menutup aurat dengan sempurna.... kita tak tahu bila kita akan mati... jadi, tolonglah kalau anda sayangkan diri anda, deletelah gambar yang tidak sepatutnya....

Akhir kalam, moga roh beliau dicucuri rahmat Ilahi...ameen...Al-Fatihah

Wednesday, 25 January 2012

Korang yang mana satu ???

√ Jgn membenci 3 org ini ♥ Pisces, Aries & Libra
Kerana mereka yg terbaik.

√ Jgn biarkan 3 org ini pergi ♥ Virgo,
Sagitarius & Scorpio
... Kerana mereka bisa menyimpan
rahsia dan melihat air matamu.

√ Jgn melawan 3 org ini ♥ Capricorn,
Taurus & Cancer
Kerana mereka jujur dan benar.

√ Jgn kehilangan 3 org ini ♥ Leo, Gemini
& Aquarius
Kerana mereka teman yg sebenarnya.

# korang yg mana satu? :)
Scha Aquarius.. huhu

Tuesday, 24 January 2012

InsyaAllah

 
Kenapa bila marah kita akan menjerit dan kuatkan suara walaupun orang yang kita marah memang betul betul depan kita?
-->sebab bila marah, jarak 2 hati amat jauh dan jauhhh....

Kenapa bila kita cakap dengan orang yang kita sayang dan cinta perlahan lahan, suara kecil, slow?
-->sebab hati mereka begitu dekat. Tak cakap pun tak apa. Hanya pandangan mata yang cukup memahami.. Segala nya dari hati... :)
Tapi aku tak tau bila aku mungkin akan bertemu dan bercakap dengan dia secara berdepan..
Huh.. mungkin satu hari nanti. InsyaAllah
:: ILYSM capital S ::

luahan hati


Kenapa aku selalu ja di anggap ada bila dia perlukan aku dan di anggap tiada bila dia tak perlukan aku ??
Adakah aku hanya tempat untuk dia menghilangkan bosannya ???
Bila dia tak online aku selalu tunggu dia , bila aku tak online adakah dia juga selalu menunggu aku ??
Pernahkah dia fikir macam mana perasaan aku bila dia tak berhubung dengan aku ??
Pernahkah dia fikir macam mana perasaan aku bila dia layan aku macam endah tak endah ??
Aku pun ada perasaan juga..
Aku bukannya patung kalau mahu di main  , di ambil tpi kalau tidak mahu di main , di simpan ..
huh.. parah2
:: berubah untuk kebaikan adalah tidak salah malah amatlah bagus ::
ok.. assalamualaikum

Monday, 23 January 2012

Lemah


Aku akan menjadi lemah,,
Sekiranya aku melihat air mata seseorang itu mengalir,,
Aku akan menjadi lemah,,
Sekiranya seseorang itu merayu kepada ku,,
Aku akan menjadi lemah,,
Sekiranya seseorang itu memujuk ku,,
Aku akan menjadi lemah,,
Sekiranya seseorang itu bersedih kerana aku,,
Aku akan menjadi lemah,,
Sekiranya sesorang itu memohon kepada ku,,
Dan apabila aku lemah,,,
Aku memerlukan seseorang untuk memulihkan semula kekuatan ku....

Sunday, 22 January 2012

Just My Name


☻☺.♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥☺☻
♥♦♥S:: Setia kpd dia............................♥♦♥
**↓.**
♥♦♥H::Hormat akn dia.........................♥♦♥
**↓**
♥♦♥A::Ambil berat akn dia...................♥♦♥
**↓**
♥♦♥R::Rindu slalu kat dia.....................♥♦♥
**↓**
♥♦♥I::Ikhlas mencintai dia....................♥♦♥
**↓**
♥♦♥N::Nak slalu brda d samping dia.....♥♦♥
**↓**
♥♦♥I::I Love You So Much My Dear ;)♥♦♥
☻☺.♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥ .♥♦♥☺☻

Saturday, 21 January 2012

♥ BILA PEREMPUAN MENANGIS ♥




Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengar  bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula mencintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.

Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.
Guys, kalau seorang perempuan telah memberikan peluang kedua kepada anda, gunakan lah peluang itu dengan sebaiknya untuk memperbaiki  kesilapan kamu kepadanya,hargailah segala kebaikan yang telah dia berikan kepada anda kerana dia juga menangis kerana kebaikan yang di berikan tidak pernah di hargai malah di anggap sebagai kebodohan pada dirinya

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya..

Friday, 20 January 2012

lagu oh lagu


Seventeen selalu berpesan kpd kmu..
iaitu :: Jaga selalu hatimu ::
tpi kau tk prnh nk dgr...
skrg pa dh jdi??
kau telah jatuh cinta dgn org lain dn
melupakan org yg menyayangi mu terlebih dahulu....
tidak lama selepas itu kau memutuskan org yg menyayangi mu...
terus secara spontan Kangen Band meluahkan perasaannya..
bahawa :: Kehilangan mu sguh berat bg ku ::
adakah kau tau itu??
huh.. mesti kau tak tau
sbb kau hnya mengikuti rentak Hijau Daun ..
:: Setiap Detik :: kmu ingatkan dia dn lupakn org yg menyayangi mu d sini...
walaupun org yg menyayangi mu itu selalu mencontohi Eren dn Romi...
kerana dia tau kau adlh :: Pelengkap  Hidup ku :: ...
meski pun dia selalu bertanya seperti The Potters...
:: Kapan Lagi :: kau bisa menghargai org yg menyayangi mu...
 kau tk dpt menjawab persoalan itu..
kerana kau mahu meninggalkn dia..
tpi sblum kau meninggalkn dia ...
adkh kau tau bahawa dia ingin sgt mempunyai :: Sayap-sayap Cinta ::
seperti kumpulan VR2...
sbb knp?? Dia ingin terbang di hati mu dn ingin mengetahui isi hati mu..
hmm.... tpi dia harus redha sbb kata Rossa
:: Takdir Cinta :: tidak dapat d ubah...
walaupun kita telah berpisah..
dia tetap mengingati  :: Semua Tentang Kita ::
sama seperti Peterpan ....
ini adlh utk menjadikn pengajaran utk masa hadapan..
the end
J


Wednesday, 18 January 2012

jangan buang air mata kita


jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang telah menyakitkan kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang telah memalukan kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang telah curang terhadap diri kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang tak pernah rindu kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang tak sayang diri kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang tak pernah hargai kita ,
jangan buang air mata kita ,
untuk orang yang hanya tahu mempermainkan kita ,
sebaliknya buang lah air mata kita ,
untuk orang yang benar-benar ,
menyayangi kita .

Tuesday, 17 January 2012

sdh ku temu jwpnnya



 Assalammualaikum semua :)
Pernah kah kmu mndgr lgu Nera yg bertajuk "Hatimu milikku" ??
dan d dlm lagu tu ada lirik yg berbunyi begini ..
:: Pernahkah engkau hargai cinta ku yg sejati ::
lirik lgu ni scha tujukan utk capital S
melalui lirik lgu ini.. scha sdh menemukn jwpn bg persoaln yg selama ini bermain d otak scha..
nk tau tk pa jwpnnya?? huh.. jwpn ni bknnya scha yg reka tpi inilah kebenarannya..
sbbnya c capital S tu yg bgi jwpnnya ....
jwpnnya adlh :: Engkau tk pernah hargai cinta ku yg sejati ::
huh.. terkilan sguh scha
tpi pd d dlm lirik lagu Nera yg terakhir itu..
terselit satu yg ingin scha lakukan iaitu..
:: Kn ku coretkn kenangan mu dlm sanubari ku ini bakal jdi yg terindah dlm hidup ku ini ::
huhu.. the end ...

Sunday, 15 January 2012

Jika ia



Jika ia sebuah cinta , ia tidak mendengar , tetapi ia sentiasa bergetar .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak buta namun ia sentiasa melihat
... dan merasa .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak menyeksa namun sentiasa menguji .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak cantik namun sentiasa menarik .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak datang dengan kata-kata namun sentiasa dihampiri oleh hati .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak terucap dengan kata namun sentiasa hadir dengan sinar
mata .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak berjanji namun sentiasa cuba memenangi .
Jika ia sebuah cinta , ia mungkin tidak suci namun sentiasa harmoni .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak hadir dengan perkataan namun hadir dengan ketentetuan .
Jika ia sebuah cinta , ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan namun hadir dengan kerana pengorbanan dan kesetiaan ...

Friday, 13 January 2012

Wahai lelaki~

 Wahai lelaki,
apa yang kamu dapat sebenarnya
Apabila kamu ‘memancing’ wanita
Kamu menyentuh hati wanita
Kemudian kamu tinggalkan dia terkontang-kanting sendirian

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wahai lelaki,
Pasti kamu salahkan wanita
Mengapa mengharap kepadamu
Tapi kamu perlu tahu
Wanita hatinya cukup lembut
Bila kamu sentuh hatinya,
dia mudah menghargai
Pasti kamu pertikaikan
Siapa suruh berharap?

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥•✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Tapi pernahkah kamu tanya pada diri kamu
Siapa yang memberi harapan kepada wanita itu?
Bukankah lelaki yang selalu memberi harapan
Dengan bunga-bunga ayat yang mereka cipta?

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wahai lelaki
Kami akui wanita sangat mudah perasan
Itulah sifat wanita dan mungkin itu juga kelemahan
wanita Kami redha dengan kelemahan itu

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Tapi wahai lelaki
Allah ciptakan kamu dimuka bumi ini
Bukanlah untuk mengambil kesempatan
Atas kelemahan wanita jauh sekali menzalimi kami

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Tapi Allah ciptakan kamu supaya kamu
Membimbing wanita yang lemah ini
Maka kamu perlu tahu
Dan jangan sesekali buat kami berharap
jika hati kamu tidak ikhlas

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wahai lelaki
Apa yang kamu dapat sebenarnya
Apabila sudah berjaya pancing wanita,
Kemudian kamu lepaskan dia
Mungkin kamu dapat pujian melambung dari kawan-kawan
Mungkin kamu nampak begitu gah di kalangan kawan-kawan

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Tapi pernahkah kamu fikir
Kedudukan kamu disisi Allah?
Betapa Allah mengutuk manusia yang menyakiti hati manusia lain

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wahai lelaki Jika kamu seorang yang taat,
Jika kamu sangat menjaga solat kamu
Mengapa lakukan ini pada wanita
Bukankah solat itu mencegah manusia dari melakukan kemungkaran
Bukankah menyakiti hati manusia lain itu perbuatan yang zalim?

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wahai lelaki,
kecoh sekali kamu hebahkan
Bahawa kamu mahu isteri yang solehah
Tapi dalam masa yang sama
Kamu tidak putus-putus memancing wanita
Untuk tunjukkan kehebatan kamu sebagai lelaki
Apakah kamu lupa pada janji Allah dalam kalamNya

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita
yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah
untuk wanita-wanita yang baik (pula)”
( An-Nur : 26)

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Wanita yang baik untuk lelaki yang baik
Adakah layak kamu peroleh wanita solehah
Andai kamu sendiri menyakiti hati kaum bakal isteri kamu
Adakah kamu rasa diri kamu cukup soleh
Semata-mata kamu menjaga solat padahal solat kamu
Tidak sesekali mencegah kamu menzalimi kaum wanita

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

Hakikatnya wanita memang mudah perasan.
Apa yang manusia lihat,
wanita lah yang perasan,
tapi pernahkah terfikir,
siapa dulu yang buat wanita perasan?
Siapa dulu yang mencipta bait-bait ayat untuk buat wanita perasan.

Kepada kaum lelaki,
mungkin kalian tak rasa apa-apa
dengan artikel ini tapi kami kaum wanita tidak akan putus berdoa supaya Allah membuka pintu hati kalian untuk mengerti betapa kamu diseru melindungi kaum wanita jauh sekali menyakiti hati mereka.
Jika kamu rasa wanita bodoh dan sangat mudah dipermainkan, tidak mengapa kami terima.

Tapi ingatkan diri kamu, Allah s.w.t
Pencipta wanita itu sangat adil sifatNya.
Dan semoga sifat Allah yang adil itu dapat membuat kamu muhasabah diri kamu.
Jika kamu menyakiti hati wanita, tidakah mustahil
jika akan tiba masa kamu disakiti.

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•

“Kaya lelaki kerana akhlak mahmudah,
tampan lelaki kerana kejernihan wajah.
Manis lelaki kerana senyuman indah dengan niat sedekah.
Tinggi lelaki kerana kesederhanaan.
Hebat lelaki kerana kesabaran dan mulia lelaki kerana keimanan yang teguh

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes