BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Sunday, 28 October 2012

Butik Impian



Nama butik : OceanBlueSky
butik yang bertemakan warna biru yang melambangkan ketenangan dan kedamaian yang menjadi impian semua orang ,
apabila korang memasuki butik ini , korang akan ternampak satu peta yang menunjukkan korang arah dan zon-zon yang terdapat dalam butik ini ,
oleh kerana butik ini bertemakan warna biru , so lantai butik ini akan di buat seperti air laut ,
iaitu korang akan seperti berada di lautan yang luas dan di dalam air laut itu korang akan dapat melihat pelbagai spesies haiwan laut termasuklah batu karang ,
dinding butik ini pula akan di buat seperti air terjun yang mengalir dari atas butik ,
korang boleh merasai air yang deras dan sederhana deras ,
bumbung butik ini pula akan di buat seperti awan dan langit ,
korang akan dapat melihat pelbagai bentuk awan ,
ok , beralih kepada zon yang terdapat dalan butik  ini ,
iaitu zon pertama korang akan memasuki zon mendung ,
selepas itu , zon hujan turun
korang akan merasa seperti hujan yang biasa berlaku di dunia ,
tetapi yang uniknya korang tidak akan basah kerana air hujan itu sebenarnya tidak akan membasahi korang walaupun ia kelihatan seperti betul ,
seterusnya zon turunnya salji ,
di zon ini , korang akan dapat merasai salji yang sebenar dan ia benar-benar sejuk ,
dan korang juga boleh bermain di zon ini ,
mesti korang tertanya-tanya butik ini sebenarnya menjual apa dan untuk apa butik ini di tubuhkan ??
butik ini akan menjual baju-baju yang berstyle tapi masih mengamalkan kesederhanaan dan juga paling penting masih lagi menutup aurat ,
jangan pula korang fikir oleh kerana butik ini bertemakan warna biru ,
korang pula ingat baju yang di jual di sini pun semuanya warna biru ,
sebenarnya bukan macam tu , baju-baju yang dijual di sini mempunyai pelbagai warna yang menarik dan cantik dan yang paling penting warna yang anda suka juga ada di sini ,
baju-baju untuk perempuan juga disediakan sehelai tudung yang matching dengan bajunya ,
harga yang di kenakan adalah berpatutan dengan baju yang dijual ,
jangan risau , ok
seterusnya untuk apa butik ini di tubuhkan ??
sebenarnya adalah untuk membantu golongan yang kurang bernasib baik dan ingin memajukan diri sendiri dan mengubah hidup keluarga di samping saya ingin menyumbang kepada sumber ekonomi negara dan yang paling penting adalah untuk berjaya di dunia dan di akhirat ,
ok , sudah habis dengan butik impian ,
sekarang scha ingin bercakap tentang rasionalnya , logik atu tak logik dengan apa yang dirancang untuk melaksanakan butik ini ??
adakah akan tercapai butik impian ini ??
sama-sama kita nantikan dan scha berharap korang akan doakan agar butik  impian ini terlaksana ,
huhu , sebelum scha mengundurkan diri , korang tahu tak butik ini impian siapa ??
tentulah impian SHARINI BAKIR  @ Scha_07 empunya blog yang comel ini perasan tul lah dia ni
:D
(:...................................:)

Friday, 26 October 2012

Hari-hari yang mendatang


Setiap hari kita  semua melangkah untuk meneruskan perjalanan hidup ,
untuk meneruskan pengembaraan hidup ,
setiap perjalanan kita terlalu banyak onak dan durinya ,
setiap pengembaraan kita lalui dengan jalan yang berliku ,
sehingga adakalanya kita jatuh tersungkur ,
dan kita menangis  ,
tapi adakalanya kita di bantu seseorang yang menjadi hero atau heroin kita iaitu penyelamat kita untuk membantu kita ,
bangun dan berdiri semula ,
kita sangat bersyukur pada waktu itu ,
kerana kita masih di benarkan untuk meneruskan perjalanan kita ,
tapi kita semua tahu bahawa tidak semua daripada kita yang mempunyai penyelamat untuk membantu kita meneruskan hidup kita ,
kerana tidak semua orang bernasib baik ,
kerana hari-hari yang mendatang ,
yang penuh dugaannya ,
tidak semestinya kita di bantu oleh penyelamat kita
kerana dia belum tentu selama-lamanya sentiasa ada bersama kita ,
oleh itu , bersedialah untuk menempuh hari-hari yang mendatang tanpa ada penyelamat kita di sisi ....

(:............................:)

Wednesday, 24 October 2012

Ego


Setiap orang mempunyai egonya masing-masing , tidak kira lelaki ataupun perempuan , diantara lelaki dan perempuan ego siapa yang paling tinggi ? huhu , mestilah lelaki jawabnya , tapi kadang-kadang ego perempuan pun adakalanya tinggi juga daripada lelaki , sebab apa ? sebab ada satu masa perempuan tidak mahu mengalah dengan lelaki itu , mereka mahu lelaki itu yang meluahkan perasaan ataupun meminta maaf dahulu kepada si perempuan , walaupun kadang-kala perempuan harus mengalah , tetapi di sebabkan ego yang tinggi si perempuan itu menyebabkan dia mendiamkan diri sehinggalah si lelaki itu bertindak , ini dilakukan atas sebab-sebab tertentu , sebagai contoh si perempuan inginkan lelaki itu menghargai dia , so , hargailah seorang perempuan itu dan janganlah sia-siakan mereka .. ok

hjkll

Tuesday, 23 October 2012

I Love You n I Miss You

Pada masa yang lalu, terdapat sepasang kekasih yang sedang hangat bercinta . sehinggakan semua perkara yang betul jadi salah , perkara yang salah pula jadi betul. Tetapi kisah cinta sepasang kekasih ini tidak lama disebabkan sikap si lelaki yang sedikit pun tidak mempunyai rasa hormat dan tidak menunjukkan rasa setianya kepada si perempuan , sehinggakan pada suatu malam , si perempuan itu dapat tahu bahawa si lelaki itu mempunyai teman wanita yang lain selain si perempuan itu . kisah cinta mereka berakhir di situ disebabkan sikap tamak dan ego si lelaki itu. Walaupun begitu , perkataan I LOVE YOU dan I MISS YOU  masih terpahat di hati si perempuan itu kepada si lelaki itu L
(:......:)

Tuesday, 9 October 2012

Walau..........


ஜWalau tak ada ORANG sayang kita ..

♥ TAPI ALLAH ada dekat di hati kita ..

ஜWalau tak ada ORANG cinta kita ..
♥ TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita ..
...

ஜWalau tak ada ORANG tolong kita ..
♥ TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita ..


ஜWalau tak ada ORANG rindu kita ..
♥ TAPI ALLAH tetap tunggu kita ..


ஜWalau tak ada ORANG jaga kita ..
♥ TAPI ALLAH perhatikan kita ..


ஜWalau tak ada ORANG dengan kita ..
♥ TAPI ALLAH ada temankan kita .
.

<.......................>

Cinta Ilahi


Andai di dalam hati mu ada TAMAN.

Semailah ia dengan benih-benih KEIMANAN.

Bajai ia dengan amal maaruf yang BERKEKALAN.

Siramilah ia dengan istiqomah yang BERTERUSAN.

Supaya bercambah mekar bunga-bunga KETAQWAAN.
...
Lindungilah ia daripada parasit nafsu yang MENYESATKAN.

Lalu disuburkan lagi dengan perisai tawaqal dan KESABARAN.

Sehingga tegap merimbun berbekal haruman penuh KEREDHAAN.

Melalui cahaya cinta Illahi dan rahmat kasih sayang-Nya AR-RAHMAN.

(.................)

Sunday, 30 September 2012

Fi Hifzillah


Ucapan lain "TAKE CARE" adalah "FI HIFZILLAH"
(semoga dalam pemeliharaan Allah)

Kalau kita lafazkan 'take care', kita minta dia untuk menjaga dirinya,tapi kalau kita kata 'fi hifzillah', kita minta Allah jagakan dia...

...
Jadi, mana yang paling best ?

Sebab yang pertama tu, kita mengharapkan pada kemampuan yang terbatas tapi yang kedua, kita mengharapkan pada kekuasaan yang tiada batas ! MasyaAllah, Subhanallah..

# fi hifzillah sahabat-sahabatku!! :) ♥

#sebarkan ilmu bermanfaat ini :)

Jadual SPM 2012 (aliran sains)


HARI
WAKTU
NAMA KERTAS
MASA
Isnin ( 5 nov 2012 )
08.00-10.15
Bahasa Melayu k1
2 jam 15 minit

02.00-04.30
Bahasa Melayu k2
2 jam 30 minit
Selasa ( 6 nov 2012 )
08.00-09.45
English k1
1 jam 45 minit

10-31-12.45
English k2
2 jam 15 minit
Rabu ( 7 nov 2012  )
08.00-09.00
Sejarah k1
1 jam

10.00-12.30
Sejarah  k2
2 jam 30 minit
Khamis (8 nov 2012 )
08.00-09.15
Matematik k1
1 jam 15 minit

10.00-10.15
Matematik k2
2 jam 30 minit
Isnin ( 19 nov 2012 )
08.00-10.30
Pend. Moral
2 jam 30 minit

08.00-10.00
Pend. Islam k1
2 jam

11.15-12.55
Pend. Islam k2
1 jam 40 minit
Selasa ( 20 nov 2012 )
08.00-10.00
Add Math k1
2 jam

02.00-04.30
Add Math k2
2 jam 30 minit
Rabu ( 21 nov 2012 )
08.00-09.15
Physics k1
1 jam 15 minit

10.00-12.30
Physics k2
2 jam 30 minit

02.00-03.30
Physics k3
1 jam 30 minit
Isnin ( 26 nov 2012 )
08.00-09.15
Chemistry k1
1 jam 15 minit

10.00-12.30
Chemistry k2
2 jam 30 minit

02.00-03.30
Chemistry k3
1 jam 30 minit
Selasa ( 27 nov 2012 )
08.00-09.15
Biology k1
1 jam 15 minit

10.00-12.30
Biology k2
2 jam 30 minit

02.00-03.30
Biology k3
1 jam 30 minit
Rabu ( 28 nov 2012 )
11.15-12.30
Perakaunan k1
1 jam 15 minit

02.00-04.30
Perakaunan k2
2 jam 30 minit
huhu , jadual SPM dah dapat , korang dah sedia kah ??

Tuesday, 25 September 2012

Jodoh :)


Yang penting bukan siapa isterimu sebelum kau nikahinya, tetapi siapa dia setelah menikah denganmu. Jadi, janji Allah tentang lelaki yang baik untuk wanita yang baik bukan hanya berlaku pada awal pernikahan, tetapi di pertengahannya, penghujungnya malah sepanjang jalan menuju syurga! "
Walau digenggam kuat...andai dia bukan milik kita, ia terlepas jua. walau ditolak ke tepi...andai ia untuk kita, ia mendatang jua. itulah namanya jodoh ♥

:: Jadilah wanita yang mahal dan mahalnya hanya untuk suami kamu ::

Tuesday, 18 September 2012

YA ALLAH

♥ YA ALLAH bukakan PINTU RUMAH HATI ku yang terkunci dengan kunci KEREDHAANMu..
♥ YA ALLAH MUATKAN rumah hatiku dengan RUANG TAMU keimanan,DAPUR kezuhudan, BILIK ketakwaan..
♥ YA ALLAH HIASKAN rumah hatiku dengan PASU BUNGA kasih sayang CERMIN kesabaran,LAMPU kebenaran..
♥ YA ALLAH berikan SUASANA rumahku dengan suasana KETENANGAN dan KECINTAAN kepadaMU Tuhan..

Wednesday, 13 June 2012

Duit segala-galanya???


~> Duit boleh beli BANTAL & TILAM, tapi tidak boleh beli TIDUR.. ~> Duit boleh beli UBAT, tapi tidak boleh beli KESIHATAN.. ~> Duit boleh beli BUKU, tapi tidak boleh beli KEBIJAKSANAAN.. ~> Duit boleh beli INTAN PERMATA, tapi tidak boleh beli KECANTIKAN..
... ~> Duit boleh beli MAKANAN, tapi tidak boleh beli SELERA..
~> Duit boleh beli RUMAH, tapi tidak boleh beli KELUARGA..
~> Duit boleh beli BARANGAN MEWAH, tapi tidak boleh beli PELAJARAN..
~> Duit boleh beli HIBURAN, tapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN..

~> Duit boleh beli PERNIAGAAN, tapi tidak boleh beli KEBERKATAN..
~> Duit boleh beli CINTA, tapi tidak boleh beli KESETIAAN..
~> Duit boleh beli ORGAN BADAN, tapi tidak boleh beli NYAWA..
~> Duit boleh beli PANGKAT & KEDUDUKAN, tapi tidak boleh beli IMAN……
~> Duit boleh beli RUMAH, tapi tidak boleh beli KELUARGA.. ~> Duit boleh beli BARANGAN MEWAH, tapi tidak boleh beli PELAJARAN.. ~> Duit boleh beli HIBURAN, tapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN..
~> Duit boleh beli PERNIAGAAN, tapi tidak boleh beli KEBERKATAN.. ~> Duit boleh beli CINTA, tapi tidak boleh beli KESETIAAN.. ~> Duit boleh beli ORGAN BADAN, tapi tidak boleh beli NYAWA.. ~> Duit boleh beli PANGKAT & KEDUDUKAN, tapi tidak boleh beli IMAN……


..... Renung-renungkan~~ .....

Monday, 11 June 2012

Aurat ^_^


Gadis A : Eh, mahalnya stokin kau beli. Sepasang mau dekat RM5. Itu baru stokin. Hand sock tu lagi mahal. Tak campur dengan lain lagi. Tengok baju aku. Sehelai baru berapa ringgit je.
Gadis B : Kau beli baju apa?
Gadis A : Baju t-shirt lengan pendek ni, baru berapa ringgit je. Dah boleh pakai pergi mana-mana. Selesa, takda serabut sangat, tak panas. Kau nak kena beli itu la, ini la....
Gadis B : Ohh, pakaian yang buka aurat, memanglah MURAH. Murah jugak harga diri kita bila pakainya. Pakaian yang tutup aurat, biar MAHAL takpa. SeMAHAL aurat yang dijaga :)

 InsyaALLAH :)


Tuesday, 29 May 2012

❤ SABAR... REDHA... KUAT... TENANG... MENANGIS ❤



❤ SABAR:
Sabar Di Sebalik Kemarahan
Sabar Di Sebalik Ujian
... Sabar Menyelesaikan Masalah

❤ REDHA:
Redha Dengan Ketentuan-Nya
Redha Terhadap Takdir-Nya
Redha Di Sebalik Setiap Yang Terjadi
Yakin Pasti Ada Hikmah Yang Allah Beri...

❤ KUAT:
Kuat Menghadapi Ujian
Kuat Melawan Nafsu Yang Tidak Baik
Kuat Mempertahankan Maruah Dan Agama
Kuat Menjalani Kehidupan Yang Penuh Berliku

❤ TENANG:
Tenang Menghadapi Kehidupan Yang Penuh Dugaan
Tenang Apabila Orang Berkata-Kata Nista Kepada Kita
Tenang Apabila Diri DiKhianati
Tenang Apabila Hati Dilukai

❤ MENANGIS:
Menangis Mengenangkan Dosa-Dosa Yang Lalu
Menangis Mengenangkan Kejahatan Dan Kesalahan Yang Lalu
( ............................................ )

Friday, 4 May 2012

Awak Tahu Kenapa ?





~~ Awak tahu kenapa saya TAK RALAT hilang cinta awak?
>> Sebab saya akan lebih RALAT jika saya HILANG CINTA ALLAH..

~~ Awak tahu kenapa saya TAK TAGIH cinta awak?
>> Sebab saya tak mahu MERENDAHKAN MARTABAT saya di mata ALLAH..
...
~~ Awak tahu kenapa saya masih boleh tersenyum masa awak TINGGALKAN saya?
>> Sebab saya BERSYUKUR kerana Allah sedang MELINDUNGI saya..

~~ Awak tahu kenapa saya juga MENANGIS masa awak tinggalkan saya?
>> Sebab saya kesal pernah MENDUAKAN CINTA ALLAH dengan awak..

~~ Awak tahu kenapa saya tak pernah JEMU bicara tentang ALLAH?
>> Sebab saya INGAT, saya SAYANG, saya RINDU, dan DIA NOMBOR SATU dihati saya..

~~ Awak tahu kenapa saya hanya PERCAYA CINTA ALLAH?
>> Sebab saya percaya Allah pasti akan MEMBALAS CINTA hambaNYA..

~~ Awak tahu kenapa saya dah sukar PERCAYA CINTA LELAKI?
>> Sebab saya tahu TAK ADA YG LEBIH BAIK MELAINKAN CINTA ALLAH..~~
(: .......................................... :)

Friday, 27 April 2012

Segment : Serious Follow Back


segmen oh segmen 
Segment : Serious Follow Back :)


hai.. hai... hai ...
hari ini Scha ada terjumpa satu entry ni , satu segmen yang korang patut join dan Scha pun patut join , hehe.
Scha ikut segmen ni sebab dah lama tak join pa-pa segmen untuk menambahkan follower Scha tu ,
hmm , Scha sebenarnya serius ni nak follow korang balik kalau korang follow Scha ,
serius ni , Scha tak main-main , kalau korang tak percaya Scha tak tau lah :(
hmm , hmm , mood dah bertukar ni , jom join segmen ni , menarik .
ada hadiah lagi , kalau tak percaya tekan je banner kat atas tu , confirm korang nak join kan ? hehe
ok lah , sebelum tu Scha nak kongsi ayat mutiara hari ini untuk korang yang comel-comel tu,
indah sungguh ciptaan Allah , kan ?

Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.

aduh sebelum Scha  terlupa Scha nak tag kawan-kawan blogger Scha yang comel ni :)
1) Cik Suhaila Yang Comel :)
2)Cik Aien Yang Comel :)
ok semua , tata :)
Assalamualaikum ^^

Monday, 23 April 2012

Yang ,

- Yang Singkat Itu "WAKTU".
- Yang Menipu Itu "DUNIA".
- Yang Dekat Itu "KEMATIAN".
- Yang Besar Itu "HAWA NAFSU".
- Yang Berat Itu "AMANAH".
... - Yang Sulit Itu "IKHLAS".
- Yang Mudah Itu "BERBUAT DOSA".
- Yang Susah Itu "SABAR".
- Yang Sering Lupa Itu "BERSYUKUR".
- Yang Membakar Amal Itu "GHIBAH".
- Yang Mendorong Ke Neraka Itu "LIDAH".
- Yang Berharga Itu "IMAN".
- Yang Menenteramkan Hati Itu "TEMAN SEJATI".
- Yang Ditunggu Allah Swt. Itu "TAUBAT".
.....................................................................

Sunday, 22 April 2012

JIKA RINDUKAN SESEORANG ,

Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rin...dukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah aku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..

Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

P/S : Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia....


Renung-renungkanlah.. Fikir-fikirkanlah..
(: ................................................................................ :)

Saturday, 21 April 2012

Rasa Cinta


Sesungguhnya manusia seringkali tewas dalam percintaan. Kenapa tewas??
Seringkali kita sebagai seorang manusia normal,kita akan kecewa apabila sesuatu itu tidak seperti yang kita harapkan.
Namun, pernahkah kita terfikir bahawa semua tu adalah sesuatu yang mengajar kita erti hidup.
Cinta kepada manusia dan daripada man...usia, tak pernah kekal. Jadi untuk apa kita bersedih, meratap untuk sesuatu yang tak pernah jadi milik kita.
Bila kita meratap, bersedih, hilang semangat kerana kekasih.Kenapa?
Dia belum menjadi milik kita dan dia takkan menjadi milik kita abadi kita kerana kita semua adalah milikNYA yang Maha Berkuasa.

Tidak semua orang tahu menghargai kasih sayang, pengorbanan, kejujuran dan keikhlasan kita..Termasuklah orang yang kita gelar kekasih..
Bila dia rasakan diri kurang perhatian, mulalah berpaling pada insan lain.
Bila sudah kehilangan, barulah datang kembali mengucapkan seribu kemaafan dan madah-madah cinta yang seolah-olah dia pencinta yang begitu setia.
Sedangkan sebelum itu, dialah yang menghancurkan harapan dan hati kita yang begitu ikhlas menyayanginya.
Begitulah lumrah manusia, hanya menghargai apabila sudah kehilangan..bila ada disisi,tak dipandang pun segala pengorbanan yang dibuat..
Tak perlulah bersedih kerana si dia yang tak menghargai kesetiaan, kasih sayang dan cinta kamu padanya..
Ini adalah peluang untuk kamu mencari yang lebih baik..
Bangunlah,tidak perlu meratap lagi.. kuatkan semangat tabahkan hati,banyak kan berdoa, insyaAllah kebahagian akan jadi milik kita.

Perlu di ingatkan juga, Ingatlah siapa yang menciptakan hati kita?
Yang menciptakan hati kita adalah Allah. Allah yang berhak untuk menumbuhkan rasa cinta di hati kita.
Kita hanya beriktihar untuk mencari dan dengan kuasanya juga Allah akan membuahkan rasa Cinta dihati kita.

Allah lah segala-galanya :)

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes