BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Thursday, 21 February 2013

Tentang Dirinya

Dia selalu ingin dirinya di beri perhatian ,
ingin dirinya di hargai ,
Dia tidak ingin dirinya di pinggirkan ,
tidak ingin dirinya di sisihkan ,
Dia cuma ingin dirinya di fahami ,
tapi kenapa dalam banyak-banyak kawannya  ,
 tidak seorang pun yang dapat fahami dirinya ,
tidak seorang pun yang dapat tahu kehendaknya dirinya ,
Dia tidak minta apa-apa benda pun ,
tidak minta duit ,
tidak minta harta ,
Cuma yang dirinya inginkan adalah kasih sayang tulus dari semua orang ,
hanya itu sahaja yang dirinya inginkan ,
tidak lebih dan tidak kurang ,
kasihanilah dirinya kerana dia hanyalah insan yang lemah ,
yang hidup di dunia ini seperti berada di lautan luas yang tiada sesiapa pun yang membantunya ,
itulah tentang dirinya ,
Sekian .....


(....................................)
SCHA_07







Monday, 18 February 2013

Ia ...



Ia tidak pernah meminta ,
tapi ia selalu memberi ..
sayangnya , pemberian darinya seringkali disalahgunakan ,
jika ia digunakan mengikut aliran yang betul , itu MULIA ...
tapi jika ia digunakan mengikut aliran yang salah , itu HINA ..
ia juga seringkali dibiarkan pergi tatkala ia mendekati ..
so , hargailah ia ....
jap2 korang tahu tak apa yang dimaksudkan dengan IA ??
kalau tahu , baguslah ..
tapi kalau tak tahu ... biar aku bagitahu .
IA sebenarnya ialah CINTA
♥♥♥

hehe .... :))
(...............................................)

Tuesday, 12 February 2013

Segala-galanya ..


Kesedihan yang aku alami saat ini ,
mungkin jikalau aku lepaskan ,
ia akan menjadi lautan ,

Kesakitan yang sedang aku rasai kini ,
mungkin jikalau aku luahkan ,
ia akan menjadi api yang marak membakar ,

Kekecewaan yang aku pendam ini ,
mungkin jikalau aku ceritakan ,
ia akan menjadi duri yang amat tajam ,

Segala kesedihan ,
segala kesakitan ,
segala kekecewaan ,
dalam hati ku ini ,
jikalau aku lepaskan ,
jikalau aku luahkan ,
jikalau aku ceritakan ,
mungkin ia akan menjadi cerita novel yang amat panjang ....

hmm ....................... :(

Sunday, 10 February 2013

Untuk apa lagi ..


Untuk apa lagi aku terus berteduh di bawah pokok yang selama ini aku tidak tahu pun pokok itu sudah berpunya , aku fikir pokok itu belum lagi berpunya , tup tup tup rupanya pokok itu sudah berpunya dan tuan empunya badan itu menghalau ku pergi dari situ , hmm takpa lah , biarlah aku yang pergi , dah tuannya tak suka buat pa nak di paksa-paksa , walaupun pahit aku tetap menelannya , kerana aku yakin di bumi Allah yang indah ini , pasti ada tempat untuk aku berteduh , mungkin aku bukan lagi berteduh di bawah pokok lagi , mana lah tahu lebih selesa dari bawah pokok tu , kan ?

hmmm ,, :)

Kau ..


Kau ,
Sumber inspirasi ku ,

Kau ,
Penguat semangat ku ,

Kau ,
Menjadi pendorong ku ,

Setiap hari aku menunggu saat itu ,
untuk melihat dan bertemu diri mu ,

Walaupun tak pernah bertemu dua muka dengan mu ,
tapi aku bersyukur kerana aku masih dapat
mengetahui tentang diri mu sedikit demi sedikit  ....♦♦♦

hmmmm ..... :(

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes