BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Friday, 27 April 2012

Segment : Serious Follow Back


segmen oh segmen 
Segment : Serious Follow Back :)


hai.. hai... hai ...
hari ini Scha ada terjumpa satu entry ni , satu segmen yang korang patut join dan Scha pun patut join , hehe.
Scha ikut segmen ni sebab dah lama tak join pa-pa segmen untuk menambahkan follower Scha tu ,
hmm , Scha sebenarnya serius ni nak follow korang balik kalau korang follow Scha ,
serius ni , Scha tak main-main , kalau korang tak percaya Scha tak tau lah :(
hmm , hmm , mood dah bertukar ni , jom join segmen ni , menarik .
ada hadiah lagi , kalau tak percaya tekan je banner kat atas tu , confirm korang nak join kan ? hehe
ok lah , sebelum tu Scha nak kongsi ayat mutiara hari ini untuk korang yang comel-comel tu,
indah sungguh ciptaan Allah , kan ?

Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.

aduh sebelum Scha  terlupa Scha nak tag kawan-kawan blogger Scha yang comel ni :)
1) Cik Suhaila Yang Comel :)
2)Cik Aien Yang Comel :)
ok semua , tata :)
Assalamualaikum ^^

Monday, 23 April 2012

Yang ,

- Yang Singkat Itu "WAKTU".
- Yang Menipu Itu "DUNIA".
- Yang Dekat Itu "KEMATIAN".
- Yang Besar Itu "HAWA NAFSU".
- Yang Berat Itu "AMANAH".
... - Yang Sulit Itu "IKHLAS".
- Yang Mudah Itu "BERBUAT DOSA".
- Yang Susah Itu "SABAR".
- Yang Sering Lupa Itu "BERSYUKUR".
- Yang Membakar Amal Itu "GHIBAH".
- Yang Mendorong Ke Neraka Itu "LIDAH".
- Yang Berharga Itu "IMAN".
- Yang Menenteramkan Hati Itu "TEMAN SEJATI".
- Yang Ditunggu Allah Swt. Itu "TAUBAT".
.....................................................................

Sunday, 22 April 2012

JIKA RINDUKAN SESEORANG ,

Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rin...dukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah aku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..

Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

P/S : Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia....


Renung-renungkanlah.. Fikir-fikirkanlah..
(: ................................................................................ :)

Saturday, 21 April 2012

Rasa Cinta


Sesungguhnya manusia seringkali tewas dalam percintaan. Kenapa tewas??
Seringkali kita sebagai seorang manusia normal,kita akan kecewa apabila sesuatu itu tidak seperti yang kita harapkan.
Namun, pernahkah kita terfikir bahawa semua tu adalah sesuatu yang mengajar kita erti hidup.
Cinta kepada manusia dan daripada man...usia, tak pernah kekal. Jadi untuk apa kita bersedih, meratap untuk sesuatu yang tak pernah jadi milik kita.
Bila kita meratap, bersedih, hilang semangat kerana kekasih.Kenapa?
Dia belum menjadi milik kita dan dia takkan menjadi milik kita abadi kita kerana kita semua adalah milikNYA yang Maha Berkuasa.

Tidak semua orang tahu menghargai kasih sayang, pengorbanan, kejujuran dan keikhlasan kita..Termasuklah orang yang kita gelar kekasih..
Bila dia rasakan diri kurang perhatian, mulalah berpaling pada insan lain.
Bila sudah kehilangan, barulah datang kembali mengucapkan seribu kemaafan dan madah-madah cinta yang seolah-olah dia pencinta yang begitu setia.
Sedangkan sebelum itu, dialah yang menghancurkan harapan dan hati kita yang begitu ikhlas menyayanginya.
Begitulah lumrah manusia, hanya menghargai apabila sudah kehilangan..bila ada disisi,tak dipandang pun segala pengorbanan yang dibuat..
Tak perlulah bersedih kerana si dia yang tak menghargai kesetiaan, kasih sayang dan cinta kamu padanya..
Ini adalah peluang untuk kamu mencari yang lebih baik..
Bangunlah,tidak perlu meratap lagi.. kuatkan semangat tabahkan hati,banyak kan berdoa, insyaAllah kebahagian akan jadi milik kita.

Perlu di ingatkan juga, Ingatlah siapa yang menciptakan hati kita?
Yang menciptakan hati kita adalah Allah. Allah yang berhak untuk menumbuhkan rasa cinta di hati kita.
Kita hanya beriktihar untuk mencari dan dengan kuasanya juga Allah akan membuahkan rasa Cinta dihati kita.

Allah lah segala-galanya :)

Friday, 20 April 2012

Tips belajar : Pengurusan masa

Pengurusan Masa: 8 Tips Mengelakkan Penangguhan

1. Kenal pasti sebab penangguhan sesuatu tugasan

Tanya kepada diri anda, adakah anda takut akan gagal dalam tugasan tersebut? Ataupun, anda seorang yang mementingkan kesempurnaan yang hanya akan memulakan kerja setelah semuanya selesai? Ataupun anda seorang yang mudah terganggu dan tidak fokus dalam melangsaikan sesuatu tugasan?

2. Kenal pasti tugasan anda dan bahagikannya kepada tugasan yang lebih kecil

Satu tips motivasi pernah dikongsikan, untuk makan seeokor gajah, caranya adalah dengan memotong daging gajah itu kepada ketulan kecil daging.

3. Letakkan tarikh akhir untuk tugasan anda

Cuba berikan tarikh dan masa untuk sesebuah tugasan. Contohnya, anda meletakkan matlamat untuk menghabiskan membaca sebuah buku dalam masa 1 minggu.

4. Bekerja dalam blok masa yang kecil tetapi kerap daripada bekerja dalam satu blok yang mengambil masa yang panjang

Contohnya apabila belajar, rehatlah sebentar selama 10 minit untuk setiap 1 jam atau 30 minit setelah belajar selama 2 jam.

5. Mulakan dengan tugasan yang mudah dulu

Ini bertujuan untuk memberi momentum kepada anda untuk bergerak. Hal lain seterusnya akan menjadi mudah kerana momentum yang sedia ada.

6.  Mulakan dengan tugasan yang anda rasa sukar

Ini bercanggah dengan tips 6. Manfaat tips ini adalah untuk memberikan psikologi kelegaan kepada anda. Selepas anda berjaya menyelesaikan sesuatu tugasan yang sukar, anda akan merasa sangat selesa kerana merasakan sebuah beban telah berjaya dialih. Tips ini memberi kepuasan kepada diri.

7. Memberitahu orang lain tentang tugasan anda

Contohnya, anda memberitahu kepada orang lain bahawa anda akan menyiapkan sesuatu tugasan dalam tempoh yang ditetapkan. Ini akan menimbulkan rasa tanggungjawab di dalam diri anda untuk melunaskan tugasan tersebut.

share is caring ^_^
....................................................................

Thursday, 19 April 2012

Perancangan ,

....................................................................




Setiap hari , kita mesti telah merancang sesuatu . Misalnya , nak ke sekolah untuk belajar , nak ke pejabat untuk bekerja dan ada juga yang nak berehat sahaja di rumah . Kita telah merancang sesuatu pada hari itu , tapi mungkin sesuatu yang tidak bagus telah terjadi menyebabkan perancangan kita tergendala dan membuatkan mood kita kurang baik . Tapi korang mesti ingat bahawa bukan sahaja kita yang merancang tapi Allah juga merancang . Perancangan Allah itu lebih baik untuk kita . Jadi kalau rancangan kita itu tidak menjadi , kita tak payah lah nak bengang ataupun marah kerana setiap yang berlaku itu ada hikmahnya dan Allah mungkin telah menyiapkan perancangan yang lebih baik untuk kita , sama ada hari ini atau hari esok . So , apa yang berlaku hari ini jadikannya sebagai pengajaran untuk hari esok . Jadikan hari esok lebih baik daripada hari ini . Ok 

88888888888888888888888888


Wednesday, 18 April 2012

Tips Kasih Sayang menurut Islam ..


Rasulullah memberi pesanan dan panduan kepada umatnya yang bercinta. Daripada Abu Hamzah Anas bin Malik RA, pelayan baginda Rasulullah SAW berkata:
"Tidak beriman seseorang di antara kamu sehingga ia mencintai saudaranya sebagaimana mencintai dirinya sendiri.  (Riwayat Bukhari dan Muslim)
Hargailah rasa cinta hadiah daripada illahi. Islam juga memberikan tip kasih sayang yang dapat diamalkan umatnya dalam melahirkan rasa cinta:
01.
Cintai Allah dan Rasulullah melebihi makhluk

02.
Cintailah makluk dengan penuh persediaan dan matlamat

03.
Perasaan cinta perlu selari dengan kehendak Islam dan tidak melanggar batas agama

04.
Jauhi cinta ke arah maksiat

05.
Sentiasa mendoakan kebaikan dan kesejahteraan orang lain

06.
Hadiri majlis ilmu

07.
Berikan hadiah yang bermanfaat

08.
Binalah Cinta yang hebat sudah pasti bahagia dunia dan akhirat




Jadikan pedoman , huhu ^_^
...................................................................

Monday, 16 April 2012

Cintai Allah Dahulu Sebelum Mencintai dia



"Serahkan hatimu pada Allah, pasti DIA temukan dengan pemilik terbaik"
Islam mengiktiraf cinta. Buktinya, dalam Al Quran sendiri, Allah ada berfirman dalam kalamNya, surah At Taubah ayat 24.  Dalam ayat ni, Allah gambarkan ada 3 peringkat cinta dalam Islam
1) CINTA AGUNG: Cintakan Allah, Rasulullah dan berjihad di jalanNya.
2) CINTA PERTENGAHAN: Cinta pada ibu bapa, anak-anak, suami isteri, saudara mara dan kaum kerabat.
3) CINTA RENDAH: cintakan kaum kerabat dan harta benda melebihi cinta pada Allah , Rasulullah dan cintakan jihad di jalanNYA.

Kita inginkan cinta yang mana ??
hmm , tepuk dada tanya iman :(

"Cinta ini memang fitrah, tapi jangan kita jadikan ia fitnah.  Sebagai contoh, bila kita sedang berpuasa, kita disuruh agar tidak  mendekati makanan kerana boleh jadi ia membawa fitnah yang boleh membawa kita berbuka puasa. Maka begitu juga CINTA, rasa suka itu fitrah. Jadi, kita dilarang mendekati maksiat seperti zina hati, dating dan bergayut dengannya di telefon agar fitrah itu tidak menjadi fitnah. Sehari tak bercakap dengan si dia jadi gundah, tapi sehari tak bangun qiamullail, tak pulak rasa begitu. Kalau penyakit ini ada dalam hati kita, hati-hati. Jangan sampai cinta yang kononnya suci ini jatuh martabat menjadi cinta rendah, iaitu bila mana cinta manusia lebih daripada cinta Allah..
"kami tidak akan ucapkan perkataan 'CINTA' kepada mana-mana lelaki ajnabi kerana.. kami simpan perkataan itu untuk diucapkan kepada bakal suami selepas akad nikah" 
"Aku menyintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu." [Imam Nawawi]

Saturday, 14 April 2012

Allah sentiasa ada...

Walau tak ada ORANG sayang kita TAPI ALLAH ada dekat di hati kita,
Walau tak ada ORANG cinta kita TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita,

Walau tak ada ORANG tolong kita TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita,

Walau tak ada ORANG rindu kita TAPI ALLAH tetap tunggu kita,

Walau tak ada ORANG jaga kita TAPI ALLAH perhatikan kita,

... Walau tak ada ORANG dengan kita TAPI ALLAH ada temankan kita...
...........................

Friday, 13 April 2012

Doa Taubat






Ilaa hilaastu lil Firdausi ahla, walaa aqwaa alaa Naaril Jahiimi. Allah, fahablii taubatan waghfir dzunuubii, fainnaka Ghafirun dzambil adziimi

Tuhanku aku tidak layak untuk syurga Mu tetapi aku tidak pula sanggup menanggung seksa nerakaMu,dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku,ampunkanlah dosaku,sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Bertaubat lah kita sebelum terlambat :)
........................................................................................

Tuesday, 10 April 2012

Senyum ..


Senyum tak perlu kata apa-apa



Senyum di dalam kesedihan memberi 1000 persoalan untuk ditafirkan…tapi senyum dalam kegembiraan memberi 1000 jawapan kepada persoalan.

Senyum lah kamu walau kamu di sakiti.

Senyum lah kamu kepada dunia dan dunia akan tersenyum kembali kepada kamu.

kurangkan manis dalam minuman , tambahkan manis dalam senyuman.

Senyum :))





Promote Blog Free di Blog Chegu Zubir


segmen oh segmen 
Chegu Zubir

huhu , hai semua ...
malam ni Scha nak join satu segmen ni , Scha kan dah lama tak join segmen-segmen ni dah , so malam ni Scha nak joinlah , lagipun segmen ni boleh menambah follower kita ,
korang nak join tak ?? kalau nak korang tekan je banner kat atas tu ,
ok , jom join ramai-ramai , bagi lagi meriah ..
hehe , tata semua :)
................................................................
assalamualaikum cinta :p

Monday, 9 April 2012

Tujuh Kalimat Yang Harus Dibiasakan ..

Tujuh Kalimat Yang Harus Dibiasakan.

1. بِــــــــــسْمِ الَّلهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـم

Bismillahirrohmanirrohiim.
... Setiap hendak melakukan sesuatu.

2. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْـعَالَمِيْـن

Alhamdulillahirobbil'alamiin.
Setiap habis melakukan sesuatu.

3. اَسْتَغْفِرُاللَهَ الْعَظِيْمِ

Astagfirullahal'adziim.
Jika melakukan sesuatu yg buruk.

4. اِنْشَاءَ اللَّه

Insya Allah.
Jika ingin melakukan sesuatu pada masa yang akan datang.

5. لاَحَوْلَ وَلاَقُوَّةَاِلاَّبِاللَّه

Laa hawlawalaa quwwata illabiillah.
Bila tidak bisa melakukan sesuatu yang agak berat/melihat hal yang buruk.

6. اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ

Inna lillahi waainnaa ilayhi rooji'un.
Jika melihat/menghadapi musibah.

7. لاَاِلَهَ اِلاَّاللَه مُحَمَّدَالرَّسُوْلُ اللَه

Laa ilaha ilaallah Muhammadarrosulullah
Bacalah siang & malam sebanyaknya.
sama-samalah kita cuba mengamalkannya :)

Doa Ibu


♥ ♥ DOA IBU-->ialah keikhlasan terbaik di semesta

♥ ♥ DOA IBU-->ialah jambatan kebahagian bagi anak-anaknya

♥ ♥ DOA IBU-->ialah wujud cinta dari airmata di hadapan ALLAH

♥ ♥ DOA IBU-->ialah ketulusan yang selalu memaafkan

♥ ♥ DOA IBU-->ialah cinta yang tak pernah padam.
..

:: sayangilah ibu kita , dan juga bapa kita :: :)

Friday, 6 April 2012

WAJIB BACA DAN SEBARKAN !!

WAJIB BACA DAN SEBARKAN !!

Dosa seorang wanita yang tidak menutup aurat dan melakukan maksiat tidak ditanggung olehnya seorang sahaja. Tetapi beliau turut mengheret puluhan orang lain yang akan menanggung dosa bersamanya. Adakalanya si wanita ini berkata:

‘Aku tidak menutup aurat itu aku punya pasal la! Bukan aku menyusahkan kamu pun!’

Sebenarnya beliau silap! Dek kerana dirinya yang tidak menutup aurat, beliau telah membuatkan orang-orang yang bertanggungjawab mendidik dan menjaganya turut menanggung dosa. Siapakah orang-orang itu? Mereka ialah:
Suaminya.
Ayahnya.
Saudara lelakinya.
Anak lelakinya.
Keempat-empat golongan lelaki ini perlu bertanggungjawab memikul beban dosa yang dibuat oleh seorang wanita. Adakah ini dikatakan tidak menyusahkan?Itu baru sebahagian. Mereka yang disenaraikan di atas adalah orang-orang yang perlu ‘bertanggungjawab’, belum termasuk orang-orang lain yang ‘terlibat’. Di bawah ini saya senaraikan pula orang-orang lain yang terlibat kerana dosa seorang wanita:

Sahabat

Sahabat yang menyuruh, mencadangkan dan yang dijadikan contoh untuk seorang wanita membuka aurat perlu menanggung dosa yang sama seperti wanita yang membuka aurat.Sahabat yang tidak menegur juga perlu menanggung dosa kerana tidak menyampaikan amanah dari Allah. Telah dinyatakan bahawa kita perlu membuat teguran dalam peringkat:
Tegur dengan tangan jika terdaya.
Tegur dengan mulut jika terdaya.
Benci di dalam hati. Dan ini adalah selemah-lemah iman.
Jika tidak menegur kita sekurang-kurangnya perlu merasa benci di dalam hati. Bukankah hal ini menyusahkan orang lain?

Orang yang melihat

Sesiapa sahaja yang melihat dengan syahwat dan ghairah akan menanggung dosa penglihatan dan dosa hati. Setiap mata yang memandang walaupun hanya sehelai rambut akan membuatkan si wanita itu bertambah dosa berlipat kali ganda.

Jurufoto

Jurufoto yang mengambil gambar wanita bukan mahramnya yang tidak menutup aurat adalah berdosa. Dosanya akan bertambah apabila menyebarkan gambar itu dalam majalah, internet dan seumpamanya.

Penerbit surat khabar, majalah, blog dan sebagainya.

Mana-mana sahaja media yang memaparkan aurat wanita adalah berdosa. Tengok saja penulis blog gosip, majalah, surat khabar dan sebagainya. Semuanya dipenuhi dengan gambar-gambar wanita yang tidak menutup aurat. Kesemua orang ini menanggung dosa disebabkan oleh wanita yang tidak menutup aurat.

Penjual/ penyebar

Orang yang menjual majalah, gambar-gambar dan sesiapa sahaja yang menyebarkan gambar wanita yang tidak menutup aurat dalam FB, Tagged, Friendster, Myspace dan sebagainya turut menanggung dosa. Dalam Islam, apa sahaja yang haram adalah haram untuk dijual dan disebarkan.

Pembeli/ pembaca

Orang yang membeli dan membaca turut menanggung dosa. Sesiapa yang menyumbang dan memberi sokongan untuk kejayaan mereka-mereka yang mendedahkan aurat ini akan menerima saham dosa masing-masing.
Kerana disebabkan merekalah golongan-golongan yang tidak menutup aurat ini semakin bangga dengan dosa-dosa mereka.Inilah antara orang yang akan menanggung dosa kerana seorang wanita yang tidak menutup aurat.
Tidak cukupkah senarai ini menjelaskan bahawa betapa perbuatan tidak menutup aurat itu akan menyusahkan orang lain? Itu belum termasuk orang-orang yang melihat dengan ghairah sehingga menyebabkan mereka berniat untuk merogol, mencarut, memaki-hamun, mengumpat tentang keburukan bentuk tubuh wanita itu dan banyak lagi kesan buruk yang perlu ditanggung disebabkan sikap sombong seorang wanita yang tidak menutup aurat.

Nauzubillah…Setelah membaca, mari kita renung-renungkan kembali berapa banyak dosa yang telah kita kumpulkan? Beristighfar dan bertaubatlah sebelum terlambat…Sebarkan artikel ini, semoga kita semua mendapat manfaat. InsyaAllah….
sharing is caring ^^
..........................................................

Thursday, 5 April 2012

4 TIPS SIHAT NABI MUHAMMAD SAW

[4 TIPS SIHAT NABI MUHAMMAD SAW]

1. Nabi melarang umatnya minum berdiri.. ini kerana ternyata secara perubatan, dalam tubuh kita terdapat penapis dipanggil sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke pundi kencing, boleh mnyebabkan penyakit batu karang.

2. Nabi juga melarang meniup air yg panas.. Logiknya kerana terdapat karbon dioksida pada udara hembusan tersebut.. jika ditiup ke air maka CO2 itu akan larut didalam air akan menghasilkan cecair bersifat asid, H2CO3 (asam karbonat) yg menyebabkan penyakit jantung
...
3. Nabi menggalakkan mandi sebelum waktu subuh kerana suhu air pada waktu tersebut membantu mmbuang lemak-lemak degil dalam badan.

4. Nabi melarang makan diselangseli dengan minum air kerana ia menyebabkan banyak udara terperangkap di dalam badan dan menyebabkan badan berangin.

Sentiasa ada hikmah disebalik larangan dan suruhan Rasulullah SAW.. Jadi ikutlah walaupun sedikit.. kerana sedikit yang dilakukan beristiqamah lebih baik dari banyak tnpa istiqamah.. =)
sharing is caring ^^

Wednesday, 4 April 2012

Kalau Bercinta ..

Kalau bercinta ♥,
jangan berkepit macam belangkas ♥,
hantar surat berbelas-belas ♥,
SMS berbalas-balas ♥,
masa dating sebelah tandas ♥,
... berpeluk-peluk dalam bas ♥,
asyik menjeling dalam kelas ♥,
minum air perghh kongsi segelas ♥.

Bila ada konflik ♥,
haa mula la nak frust ♥,
nak tunai solat pun malas ♥,
tak dapat tumpu study dalam kelas ♥,
waktu result nak keluar tahu pulak cemas ♥,
takut ♥.. exam tak pass ♥,
tup2 awek sendiri kena kebas ♥,
kesian ♥.. melepas ♥.

So ♥,
jadilah couple yang ada class ♥,
berdating ikut lunas ♥,
bergaul ada batas ♥,
jaga maruah dengan tegas ♥,
syariah dijaga dengan jelas ♥,
tutur kata sentiasa beralas ♥,
kalaulah cinta yang dihulur ikhlas ♥,
janganlah bimbang ♥,
cintamu pasti berbalas ♥.

♥ cinta bukan pada c0uple..
♥ cinta bukan pada I ♥ U..
♥ cinta tidak terletak pada I MISS U..
♥ itu semuanya cinta nafsu..
♥ cinta suci itu akan terucap saat lafaz ijab qabul dilafazkan..
♥ ketika itulah tujuan cinta menjadi kerana Allah..
♥ satukanlah cinta kerana Allah ♥
take note , ok :)

Monday, 2 April 2012

Maafkanlah

♥ maafkanlah, walaupun hati TAK MAMPU bertahan..
♥ maafkanlah, walaupun hati terpaksa menanggung KEPERITAN..
♥ maafkanlah, walaupun hati berkata TIDAK..
♥ maafkanlah, walaupun hati ini SELALU disakiti..
♥ maafkanlah, walaupun hati merasa TERPAKSA..
memaafkan itu lebih baik dripada berdendam..kerana dendam itu hanya menambah menyakitan hati yang telah disakiti..
maafkanlah , ^^

Sunday, 1 April 2012

Jangan Mengeluh !!

Hari ini sebelum kamu mengatakan kata-kata yang tidak baik,fikirkanlah tentang seseorang yang tidak dapat berbicara sama sekali.

Sebelum kamu mengeluh tentang rasa dari makananmu,
Pikirkanlah tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.

Sebelum kamu mengeluh tidak punya apa-apa,
Pikirkanlah tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.

Sebelum kamu mengeluh bahwa nasib kamu buruk,
Pikirkanlah tentang seseorang yang berada pada tingkat yang terburuk didalam hidupnya.

Sebelum kamu mengeluh tentang suami atau istrimu,
Pikirkanlah tentang seseorang yang terus memohon kepada Allah SWT untuk diberikan pendamping hidup.

Sebelum kamu mengeluh tentang anak-anakmu,
Pikirkanlah tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul

Sebelum kamu mengeluh tentang rumahmu yang kotor karena pembantumu tidak mengerjakan tugasnya,
Pikirkanlah tentang orang-orang yang tinggal dijalanan.

Sebelum kamu mengeluh tentang jauhnya kamu telah menyetir,fikirkanlah tentang seseorang yang menempuh jarak yang sama dengan berjalan

Dan disaat kamu lelah dan mengeluh tentang pekerjaanmu, fikirkanlah tentang pengangguran, orang-orang cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kamu.

Sebelum kamu menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain,Ingatlah bahwa tidak ada seorang pun yang tidak berdosa.

Dan ketika kamu sedang bersedih dan hidupmu dalam kesusahan,Tersenyum dan bersyukurlah kepada Allah SWT bahwa kamu masih hidup. :)

sharing is caring ^^
.....................................................

Hebat sangat kah ??

adakah sudah hebat segala pakaian engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain telanjang...

adakah sudah hebat segala makanan & minuman engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kelaparan...
...

adakah sudah hebat segala harta & duit engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kemiskinan...

adakah sudah hebat segala kediaman engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain merempat...

adakah sudah hebat segala kawan & pasangan engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kesunyian...

adakah sudah hebat segala kesihatan engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kesakitan...

adakah sudah hebat segala kegembiraan engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kesedihan...

adakah sudah hebat segala pangkat engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain kehinaan...

adakah sudah hebat segala wajah-wajah engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain tunduk malu...

adakah sudah hebat segala kehidupan engkau,
sehingga sanggup membiarkan orang lain hampir kematian...
just sharing .. ^^

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes