BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Wednesday, 30 November 2011

12 aurat wanita

 
Utk Kaum Hawa.
1. Bulu kening - Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki (tumit kaki) semacam hantu loceng - Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng……

3. Wangian - Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

4. Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi - Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

6. Muka dan leher - Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Muka dan Tangan - Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.

8. Tangan - Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

9. Mata - Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.

Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.

10. Mulut (suara) - Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.

Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan - Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.

Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.

Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12. Pakaian - Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaii dan Ibn Majah.

Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.

Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu

Monday, 28 November 2011

Apa semua..


Korang tau kah apa yang di maksudkan dengan CINTA??
Dan apa pula maksud RINDU??
Bagaimana pula dengan SETIA??
KASIH dan SAYANG pula macam mana??
Korang tau kah itu semua??
Jangan pula korang berCINTA..korang RINDUkan dia..bersumpah agar terus SETIA..dan akan terus memberikan KASIH dan SAYANG sepenuh hati kepada dirinya..
Sedangkan korang sendiri tak tau apa maksud itu semua..
Korang fikir-fikirkan lah...

Friday, 25 November 2011

Just BB

Biodota Baddrol Bakhtiar

Full name Baddrol bin Bakhtiar
Date of birth February 1, 1988 (age 23)
Place of birth Sungai Petani, Kedah, Malaysia
... ... Height 1.74 m (5 ft 9 in)
Playing position Winger

Club information
Current club Kedah FA
Number 7

Youth career
2005-2006 Kedah FA President Cup

Senior career*
2006-present Kedah FA

National team‡
2005-2007 Malaysia U-20
2008-present Malaysia
2009-present Malaysia

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Thursday, 24 November 2011

Jika...



jika ia sebuah cinta, ia tidak mendengar..♥
~namun sentiasa bergetar..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak buta..♥
~namun sentiasa melihat dan merasa..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak menyiksa..♥
... ... ~namun sentiasa menguji..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak memaksa..♥
~namun sentiasa berusaha..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak cantik..♥
~namun sentiasa menarik..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak datang dengan kata-kata..♥
~namun sentiasa menghampiri dengan hati..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak terucap dengan kata..♥
~namun sentiasa hadir dengan sinar mata..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak hanya berjanji..♥
~namun sentiasa cuba untuk memenangi..♥
~jika ia sebuah cinta, ia mungkin tidak suci..♥
~namun sentiasa tulus dihati..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir kerana  permintaan..♥
~namun hadir kerana ketentuan..♥
~jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan..♥
~namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan..♥

Wednesday, 23 November 2011

Perempuan dengan Lelaki

perempuan..♥
senang dipujuk tapi susah memujuk,
senang moody tapi susah mengamok,
senang berleter tapi susah marah,
senang jatuh hati tapi susah nak mencintai,
senang menangis tapi susah derita,
senang dimengerti tapi susah difahami..

lelaki ..♥
susah untuk difahami tapi senang memahami,
susah untuk menyayangi tapi mudah mencintai,
susah untuk memarahi tapi mudah menegur,
susah untuk setia tapi mudah bertahan,
susah untuk menangis tapi mudah tersentuh :

Friday, 18 November 2011

Sejarah Sukan SEA 2009 (bolasepak)


Secara ringkasnya...

Kumpulan B
-Malaysia
-Thailand
-Kemboja
-Timor Leste

02 Disember 2009 (Rabu)
-Perlawanan Ke1
-Malaysia lawan Timor Leste
-Menang  11-0
-Jaringan Malaysia
#Fakri Saarani (Hatrik 3 gol)
#Nur Shahrul Idlan Talahah (2 gol)
#Mohd Zaquan Adha Abd Radzak (1 gol)
#Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak (1 gol)
#Syafik Rahim (1 gol)
#Mohd Amirul Hadi Zainal (1 gol)
#Amar Rohidan (1 gol)
#Mohd Baddrol Bakhtiar (1 gol)
-3 mata

06 Disember 2009 (Ahad)
-Perlawanan Ke2
-Malaysia lawan Vietnam
-Kalah 1-3
-Jaringan Malaysia
#Pemain Vietnam
-0 mata

08 Disember 2009 (Selasa)
-Perlawanan Ke3
-Malaysia lawan  Kemboja
-Menang  4-0
-Jaringan Malaysia
#Abdul Manaf Mamat
#Nur Shahrul Idlan Talahah
#S.Kunalan
#Syafik Rahim
-3 mata

11 Disember 2009 (Jumaat)
-Perlawanan Ke4
-Malaysia lawan Thailand
-Menang  2-1
-Jaringan Malaysia
#Nasriq Baharom
#Fakri Saarani
-3 mata

14 Disember 2009 (Isnin)
-Separuh Akhir
-Malaysia lawan Laos
-Menang  3-1
-Jaringan Malaysia
#Mohd Baddrol Bakhtiar (2 gol)
#Syafik Rahim (1 gol)

17 Disember 2009 (Khamis)
-Akhir
-Malaysia lawan Vietnam
-Menang  1-0
-Jaringan Malaysia
#Syafik Rahim



**Menamatkan kemarau Pingat Emas selama 20 tahun..Kali terakhir memenangi Pingat Emas pada tahun 1989..**


Thursday, 17 November 2011

Ayat-ayat cinta

 
 
01)Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta...
02)✖ Jangan mencintai setinggi langit kerana langit akan runtuh ✿

✖ Jangan mencintai sedalam laut kerana laut akan surut ✿

✖ Jangan mencintai seluas dunia kerana dunia akan hancur ✿
... ...
✖ Jangan mencintai seindah bunga kerana bunga akan layu ✿

✖ Jangan mencintai manusia lebih dari cinta Sang Pencipta
Karna Manusia Pasti akan binasa ✿

✔ Cintailah Allah Yang Maha Kekal, Maha Bijaksana, & Maha Mengetahui ✿
^_^^_^
 
03)LELAKI
Di Sebalik Kerasnya Lelaki, Mereka juga Menangis
~ Tetapi Air Matanya Jarang Mengalir
LELAKI
DI Luar Semuanya Terkawal, Bkn Krn EGO Ttpi Menangis Bg Lelaki Adalah Tlalu Pribadi, Sbb Lelaki Perlukan Ruang Utk Bsendirian Menangis tanpa D Perhatikn~
... LELAKI
Sekeras2nya Lelaki pasti Mengalirkn Air Mata Tatkala Rindu Mencengkam JIwa Insan Yg D sygi Pergi Bt Selama2nya ~
TANGISAN 'LELAKI SEJATI' ADA KEKUATAN TERSEMBUNYI YG LUARBIASA.. :):)
 
04)Apabila anda berpisah dengan seseorang, ia bermakna anda sudah selangkah
lebih dekat kepada orang yang sepatutnya anda bersama ♥
05)Mcm ne U nk eja "c_inta" kalo xde I
Mcmne nk eja "r_ndu" kalo xde I
Mcm mane pulak U nak eja "_lham" kalo x de I
AND mcm ne jgk U nak "h_dup" tanpe I
sbb tu la dlm diri U kena sentiase ade I
... supaye I x hilang & jgn tinggl kannye...
So U kena la SaYAng I..
 
06): Birth is " START OF LIFE "
: Beauty is " ART OF LIFE "
: Love is "PART OF LIFE"
: Death is " LAST OF LIFE "
but
: Friendship is " HEART OF LIFE " ..
 
07)~✿ Hati bila disakiti, kita TAMPAL dengan rasa KESABARAN dalam DIRI,
~✿ Hati bi...la dikhianati, kita TAMPAL dengan rasa KEPASRAHAN pada ILAHI,
~✿ Hati bila ditakuti, kita TAMPAL dengan rasa KETAKWAAN, penebal DIRI,
~✿ Hati bila dijahili, kita TAMPAL dengan rasa KEILMUAN anugarah ILAHI
SenyumLAH walaupun dirimu disakiti~ =)=)
 
08)baGi saYa LEbiH mEnyAKiTkaN aPabiLa saYa bUKaN saPa-saPa baGi aWaK
 
09)I - Ingat
K - Kalau
H - Hati
L - Luhur
A - ALLAH
... S - Suka

HATI yang IKHLAS tidak akan PERASAN dengan PUJIAN,
tidak akan TERKESAN dengan KEJIAN atau CERCAAN,
kerana HATI itu TAHU, pandangan SIAPA yang perlu DIUTAMAKAN ....
10)tika kau rapuh, biarku dakap mesra tubuhmu..
tika kau jatuh, biarku gapai erat tanganmu..
tika tangis membasahi matamu, biarku pinjamkan bahuku..
tika stress menerkam jiwamu, biarku jadi pendengar setiamu..
tika pedih menyentap hatimu, biarku jadi pengubat laramu..
... tika sepi mewarnai sanubarimu, biarku jadi pelangi hidupmu.

sayang,no matter what InsyaAllah i'll be there for you.. insyaAllah :):)
11)♫♥ 5 Pesanan Buat Mu Wahai DIRI ♫♥
1. Jika engkau bertemu dengan orang yang LEBIH PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENIMBA ILMU.
2. Jika engkau bertemu dengan orang yang SAMA PANDAI, itulah waktu untuk engkau BERKONGSI ILMU.
3. Jika engkau bertemu dengan orang yang KURANG PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENYAMPAIKAN ILMU.
... ... 4. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA AKHIRAT, itulah waktu engkau TUMPANG SEKAKI.
5. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA DUNIAWI, itulah waktu untuk engkau DIAM & BERLALU PERGI...
 ~ Muhasabah Diri ~
 
12)Cinta... ♥
Ungkapan yang nampak cantik dan indah,
Madah yang diungkapkan tatkala hati bersulam suka dan sayang,
Rijal dan nisa' berebut-rebut untuk mendapatkan cinta,
Yang kadang-kadang tak pasti akibatnya.

Aku benci cinta... ♥
Kerana cinta aku lalai, kerana cinta aku leka,
Kerana cinta aku alpa dengan dunia,
Kerana cinta aku semakin jauh dengan Tuhan yang menciptakanku,
Kerana cinta aku hampir ke alam perzinaan,
Kerana cinta juga aku hampir tersungkur menyembah bumi,
Kerana cinta aku lupa Akhirat.

Cinta... ♥
Kau sangat merbahaya,
Membawa ke alam kemaksiatan,
Dunia yang penuh noda dan dosa.

Kini aku menyesal,
Cinta yang ku cari selama ini ibarat bunga,
Yang akhirnya akan layu dan jatuh ke tanah jua,
Hanya cinta kepada Allah itu yang abadi selamanya.

Cinta... ♥
Selamat tinggal sebelum membina Baitul Muslim,
Selamat datang selepas membina rumahtangga,
Selamat tinggal cinta yang penuh noda,
Selamat tinggal...
 
13)cinta memang tak punya mata,
ia datang tanpa melihat siapa yang ia sentuh…
cinta memang bisu,
ia datang tanpa menyapaku terlebih dahulu….
cinta itu tuli,
ia datang tanpa mendengarapa yang ku keluhkan
cinta memang cacat, seperti akuyang tak mengenalmu
tapi cinta jujur, ia datang tanpa mendustai hati
cinta juga tak mengenal rasisme
karena ia tak memilih siapa yang akan di datanginya .
cinta itu damai,
seperti aku yang damai karena mencintaimu
sempurna cintaku,
saat bersemi dalam hati bagai taman bunga yg mewangi,
terkembang dalam kata bak merekahnya sang bunga,
terurai dalam perbuatan memelukmu sbgai kekasih hati..

Wednesday, 16 November 2011

Fakta terbaru ...

korang sokong tak fakta ni??
"Kalau korang ada bf/gf,, cuba korang gabungkan nama korang dengan bf/gf korang..
kalau nama perempuan di letak dulu dari nama lelaki,, nama yang di gabung itu akan jadi nama lelaki.. contohnya : Famie dan Syakirah = Syamie
tapi kalau nama lelaki di letak dulu dari nama perempuan,, nama yang di gabung itu akan jadi nama perempuan... contohnya : Famie dn Syakirah = Fasya "
korang boleh cuba fakta ni.
hehe...

Saturday, 12 November 2011

I "hate" you so much






Sejujurnya aku ingin engkau tahu bahawa aku sangat “membenci mu” ....

Kalau lah kau tahu betapa sakitnya apabila “membenci mu” ...

Tapi hanya dengan “membenci mu” aku dapat melepaskan geram terhadap mu ..

Aku ingin sangat berdepan dengan mu dan memberitahu mu bahawa aku sangat-sangat “membenci mu”

Tapi aku tahu itu sangatlah mustahil bagi aku dan juga kau..

........... I “HATE” YOU SO MUCH .......

Aku ..



Aku tidak pernah menyesal kerana bertemu dengan mu..

Tapi aku menyesal kerana memberikan seluruh kepercayaan ku kepada mu..

Tapi aku berharap agar perpisahan ini dapat memberikan pengajaran kepada kita berdua agar  berubah kepada yang lebih baik..

Aku harap kau bahagia berada di sampingnya..

Dan juga aku ingin engkau tahu bahawa kau sentiasa berada di dalam doa dan ingatan ku..

Terima kasih untuk segalanya..

Walaupun masa untuk kita terlalu singkat tapi aku gembira..

Aku harap kau juga begitu..


Jangan mencarinya ..



Tak perlu di cari kerana dia akan datang dengan sendirinya...

Kalau di cari dia belum tentu akan kekal lama..

Malah akan membuatkan diri kita menderita kerananya..

Aku pernah merasakannya..

Aku pernah mencarinya..

Dan aku pernah merasakan betapa sakitnya apabila terpaksa menelan kepahitannya..

Oleh itu,, aku sudah berazam tidak akan mencarinya..

Dan hanya akan menanti dia datang dengan sendirinya..

Dan juga berharap agar dia dapat memberikan aku kemanisannya..

InsyaAllah ,,, amin..

Friday, 11 November 2011

Soalan bonus ...

Soalan bonus terbaik setakat ini......!!! TERBAIK

1. Bila org nampak ko baring tutup mata:
S: Ko tidur kah?
J: Tdk la, sia training mcm mana mau mati bah..

2. Imagine ko bawa bawa tv ko yg rusak pi technician bikin n dia masi juga tanya:
S: Mau kasi bagus kah ni tv?
J: Tdk la,sia buring ba,jadi sia bawa la tv sia pi jln2 sini.

3. Time hujan kwn ko nampak ko kluar,dia tanya:
S: Ko kluar time hujan ni?
J: Eh ndak la,hujan yg nanti baru sia kluar..

4. Time ko baru bangun tidur, trus si budu tanya ko:
S: Ko bangun sdh?
J: Ish, sia tidur sambil jalan bah ni! =|

5. Kawan ko call fon ruma ko:
S: Mana ko?
J: Sini bus stop!:/

6. Diorang nampak ko kluar dari bilik mandi basah2:
S: Ko baru mandi kah?
J: Manada, sia jatuh dlm lubang jamban bah! :&

7. Ko bediri di dlm lift di tingkat paling bawah sdh diorang tanya:
S: Going up kah?
J: Eh ndak la,sia tangah tunggu apartment sia turun bah ni. (y)

8. Boyfren ko pi ruma ko bawa 1jambak bunga. And ko masi juga mau tanya dia:
S: Eeeh,bunga ka tu?
J: Tdk la daLing! Paku-pakis sama kubis bah ni.X_X

9. Ko di dlm toilet, pintu bekunci, trus ada org katuk pintu n dia tanya:
S: Ada urang kah?
J: (Suara Kiut)Teda urang! Taik bah yang becakap ni!!! >:/:x
Bikin panas tu soalan

Persiapkan diri



A bertanya kepada B.

A : maaf , tumpang tanya . lorong CINTA jalan SAYANG kampung RINDU daerah KASIH SAYANG pekan HATI bandar I MISS U kat mana ye ?

B : encik jalan terus ikut jalan ILAHI , nampak simpang tiga masuk belah kanan , ikut jalan NIKAH , sepanjang jalan tu , akan nampak belah kanan , kedai BATAS-BATAS PERGAULAN dan sebelah kiri pasar sibuk sikit , iaitu pasar PERSIAPKAN DIRI . haa tu tandanya encik berada di jalan betul . semoga selamat sampai!

Thursday, 10 November 2011

Sakit Hati ...



Assalammualaikum...
sakitnya hati scha sekarang..
suka-suka hati jew dia block fb scha..
scha pun tak tahu kenapa dia block fb scha..
scha bukannya apa..
scha cuma nak tahu kalau scha ada buat apa-apa salah kat dia..
scha boleh minta maaf..
ini tak..terus block fb scha..
tak patut betul lah..
sedih sangat..

Wednesday, 9 November 2011

Usaha


Usaha tangga kejayaan..

Kunci untuk ke menara gading..

Tapi kalau kita hanya melihat tangga itu tanpa mencuba untuk mendakinya..

Kejayaan itu takkan muncul..

Kalau tiada kejayaan macam mana kita mahu mendapatkan kunci untuk ke menara gading..

Fikir-fikirkanlah..

Jgn malas utk menuntut ilmu yg bermanfaat utk masa depan kita..

Monday, 7 November 2011

Contest: Blog Ter-Comel

Tadi Scha ternampak  entri Cik Fatisya Pink..
Nampak macam menarik so Scha pun nak join sekali..
Walaupun  blog Scha tak secomel macam blog korang,,tapi Scha tetap nak join...
Manalah tau kot-kot bertuah....
Korang nak join sekali tak bersama Scha dan kawan-kawan yang lain??...
Kalau nak,,Mari lah..kita join ramai-ramai.
Contest ni akan tamat pada 19 Nov 2011..
Lama lagi ...Masih sempat lagi comel kan blog kita...
ok.. hihi

Saya tag korang erk...

Sunday, 6 November 2011

Perasan atau tak perasan ..


Kadang-kadang kita tak perasan pun..

Bahawa diri kita telah menyakiti hati dan perasaan orang lain..

Sehinggakan dia yang kita sakiti..

Tersakiti oleh kita...

Tanpa di sedari oleh diri kita sendiri..

Tetapi kadang-kadang ada juga orang yang tak perasan..

Bahawa diri mereka telah menyakiti hati dan perasaan kita..

Sehinggakan diri kita tersakiti..

Tapa di sedari oleh orang yang telah menyakiti kita..

Betul kan??

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes