BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


 
"/>I Still Love You Even After You Hurt Me. I Cannot Delete You From My Heart

Cute Friends

Wednesday, 29 February 2012

★★....pesanan untuk teman-teman...tidak lupa untuk diriku juga....★★

.♥• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •.♥•

biar hina di sisi manusia...
jangan hina di sisi Allah...
biar menangis di dunia...
...
jangan menangis di akhirat...
biar pahit di dunia...
agar manis di syurga...
jangan terlalu bersuka dalam hidup...
agar tidak menangis di neraka...
biar kolot dengan kehidupan dunia....
tapi, jangan kolot dalam agama...
belajarlah untuk tidak memberi alasan dalam hidup...
kerana di akhirat kelak, tidak ada alasan mengapa melakukan dosa
ketika hidup di dunia....
Ingatlah wahai teman, hidup kita amat singkat...
biar 1000 tahun umur kita,
belum tentu amalan kita sepanjang hidup diterima Allah...
mintalah hati baru kepada ALLAH....
agar hati kita tidak tersasar jauh ke jalan Allah....
Amin ^^

Monday, 27 February 2012

tak tahu ^^

aku selalu berusaha tak menangis kerana mu..
kerana setiap butir yang jatuh ..
hanya makin mengingatkan ..
betapa aku tak sanggup melepaskan mu ..

Cinta datang kepada mereka yang masih berharap..
sekalipun pernah di kecewakan..
kepada mereka yang masih percaya..
sekalipun pernah di khianati...
kepada mereka yang masih mencintai..
sekalipun pernah di sakiti hatinya..

Berusaha lah untuk menghargai orang yang ikhlas menyayangi mu..
sesungguhnya orang itu akan selalu menyayangi mu kelmarin .. 
hari ini .. dan selamanya.. ^^

Sunday, 26 February 2012

Dan - Sheila On 7



Dan
Bila esok datang kembali
Seperti sedia kala
Di mana kau bisa bercanda

Dan
Perlahan kau pun
Lupakan aku mimpi buruk mu
Dimana telah ku tancapkan duri tajam
Kau pun menangis menangis sedih
Maafkan aku

Dan
Bukan maksud ku
Bukan ingin ku melukaimu
Sedarkah kau di siniku pun terluka
Melupakanmu menepikanmu
Maafkan aku

Lupakanlah saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulu kala
Caci-maki saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulukala 

hehe ^^

Jangan Percaya Lagi ..

Masih ingat andaian kiamat 2012 ?
Tahun ni kan??
JANGAN percaya lagi !!!!!
Sebab
Kiamat menurut Agama Islam
... ... ... ... ... ... ... ... ...
- Kemunculan Imam Mahdi
- Kemunculan Dajjal
- Keturunan Hazrat Isa (AS)
- Kemunculan Yakjuj Dan Makjuj
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
- Pintu pengampunan akan ditutup
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
- Kabus selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerusakan,
- Pemusnahan Kabah,
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap,
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & org2 kafir yang tersisa akan mati, semua gunung & bangunan akan runtuh
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
"Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di Syurga baginya pada hari penghakiman kelak."

Kita selalu kirim ribuan bende kat fb, tapi bila kirim yang berkaitan dengan ibadah mesti berfikir-fikir.

Allah berfirman : "Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari SyurgaKu" ...

Saturday, 25 February 2012

Segmen Tambah Follower Tanpa Blogwalking By MD

segmen oh segmen

huhu.. hai semua ^^
tdi Scha jalan-jalan dan ternampak satu entry ni ..
:: Segmen Tambah Follower Tanpa Blogwalking By MD ::
so.. Scha pun nak join lah
korang nak join tak ??
kalau nak , korang klik kat SINI ...
hehe.. jom lah join, biar meriah
ok.. Scha nak tag 3 kwn kita ni
1)Aien
2)Noraini
3)Fatin
tata semua ^_^


18 Sebab Jin Merasuk Manusia

18 Sebab Jin Merasuk Manusia :

Ustaz Dasuki menyatakan 18 sebab jin merasuk manusia, iaitu:

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
... 2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir..

Friday, 24 February 2012

Tangisan Semalam

♥ஜ♥ Tangisan semalam takkan menyebabkan kita rebah untuk hari ini.
♥ஜ♥ Tangisan semalam takkan mematahkan semangat ini.
♥ஜ♥ Tangisan semalam bukan berakhirnya sebuah harapan.
~> Tapi...
♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah semangat.
... ♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah kekuatan.
♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah kebangkitan.

~♥~ Mereka hanya melihat bintang, tapi kita berusaha memetik bintang.

Thursday, 23 February 2012

Cinta vs. Suka

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.
Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.
Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.
Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa
Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.
Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.
Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.
Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.
Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

Cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta. ????

Wednesday, 22 February 2012

Hati..

SEMINIT perkenalan tak
bermakna JATUH CINTA... ♥
SEJAM berbual tak bermakna
SAYANG... ♥
SEMINGGU mengenali tak
... bermakna sudah MEMAHAMI...

SEBULAN bersama tak
bermakna MEMILIKI... ♥
BERTAHUN dalam ikatan tak
bermakna hubungan itu
KUKUH... ♥
CINTA yang datang
cepat...cepat jua ianya berubah
HATI ♥ 

Tuesday, 21 February 2012

Fikir-fikirkanlah

Kalau lelaki HANDSOME pendiam, perempuan akan cakap: "woow, cool giler..."
Kalau lelaki tak handsome pendiam Perempuan akan cakap: "Eh, perasan bagus..."

Kalau lelaki HANDSOME berbuat jahat, perempuan akan kata: "nobody's perfect"
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat, perempuan akan cakap: "Memang.... muka pun macam pecah rumah!"

Kalau lelaki HANDSOME menolong perempuan yg diganggu, perempuan akan cakap: "Wah.. machonya.. macam hero filem!"
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu, perempuan akan kata: "entah2 kawan dia..."

Kalau lelaki HANDSOME dapat perempuan cantik, perempuan akan kata: "Sepadan sangat..."
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik, perempuan akan kata: "Mesti kena bomoh perempuan tuh!"

Kalau lelaki HANDSOME ditinggal kekasih, perempuan akan kata: "Jangan sedih, kan saya ada.."
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih, perempuan akan kata: "...(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)..."

Kalau lelaki HANDSOME penyayang binatang, perempuan akan cakap: "Perasaannya halus...penuh kasih sayang"
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang, perempuan akan cakap: "Sesama keluarga memang harus menyayangi..."

Kalau lelaki HANDSOME bawa BMW, perempuan akan cakap: "Matching... hebat luar dalam"
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW, perempuan akan cakap: "Bang, bosnya mana?..."

Kalau lelaki HANDSOME menuang air ke gelas perempuan, perempuan akan cakap:"Ini barulah lelaki gentlemen"
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan, perempuan akan cakap: "Naluri pembantu, memang begitu...."

Kalau lelaki HANDSOME hantar komen dlm facebook..cepat2 dibalas..kalau lelaki tak handsome dia akan ckp "buang masa je layan."

Monday, 20 February 2012

Cara Memikat Hati Wanita

Cara Memikat Hati Wanita..

Kadangkala orang lelaki beranggapan terlalu mudah untuk mendapatkan hati seorang wanita, namun tidak semua. Setiap manusia mempunyai hati dan naluri yang berbeza yang mempengaruhi sikapnya. Di sebalik kelembutan seseorang wamita itu terselit juga keegoaannya yang jarang mereka tonjolkan. Oleh itu kaum adam belajarlah cara untu menambat hati wanita yang anda sayangi.

Perempuan inginkan perhatian dan kasih sayang, terutamanya dari orang yang disayangi. Oleh itu tunjukkan sifat keperihatinan dan kasih sayang yang tiada nilai kepada mereka. Bila mereka rasa terhibur dan bahagia mereka akan menjadi seorang pasangan yang amat setia dan cinta sepenuh hati. Sekiranya kasih sayang yang mutlak telah didambakan kepada orang yang disayanginya, segala pengorbanan akan dilakukan tanpa memberi sebarang nilai – itulah perempuan.

Gunakan sepenuhnya teknologi yang ada di zaman sekarang. Seringlah menelefon atau menghantar e-mail untuk bertanyakan khabar atau paling minima mengucapkan Hai untuk menunjukkan bahawa dia sering di hati kamu. Bagi mereka walaupun satu ungkapan atau satu ayat, ia merupakan sesuatu yang sangat berharga dan begitu bahagia menerimanya.

Berkongsilah masalah dengan mereka, cuba dengar pendapat mereka, sekurang-kurangnya mereka akan berasa yang mereka itu penting dalam diri kamu dan diperlukan.

Jangan kamu ambil remeh-temeh pada perkara yang amat penting bagi mereka. Mereka sangat kuat ingatan terhadap tarikh-tarikh penting, contohnya hari ulang tahun. Apa salahnya buat surprise sekali sekala kepada orang yang kita sayangi. Mereka akan dapat rasakan yang kamu betul-betul menyayanginya.

Perempuan terkenal dengan sifat manjanya. Mereka sering ingin melakukan sesuatu bersama orang yang disayangi. Mereka akan meminta bantuan kamu walaupun mereka mampu melakukannya. Jangan menolak sekiranya kamu tiada halangan ketika itu.Inilah masanya untuk kamu menonjolkan ke macho’an kamu!.

Pujuklah mereka dan tenangkan mereka sekiranya mereka dalam kesusahan. Ketika ini mereka benar-benar inginkan kamu di sisi mereka.

Jangan kedekut memberi pujian kepada mereka kerana mereka berhak mendapat pujian.

Berbincanglah kamu selagi kamu boleh berbincang dan berbincanglah bersama-sama dalam menyelesaikan sesuatu masalah.

Jangan kamu menggunakan kuasa veto kamu dalam membuat keputusan. Cuba memahami keinginannya dan kemahuannya. Sesetengah perempuan tidak suka menyatakan secara terus terang tentang apa yang mereka inginkan, kadang-kadang mereka suka berkias dan memberi contoh cerita orang lain kepada kamu. Jadi kamu kenalah peka dan gunakan kepakaran kamu untuk memenangi hati mereka.

Jangan lupa, mereka juga ada ego yang terselit di celah-celah kelembutan mereka. Apabila mereka terancam atau tercabar.. lahirlah sifat amarah, cemburu dan cepat merajuk. Masalah akan timbul bagi mereka yang suka memendam terhadap sesuatu yang mereka tidak puas hati.

Mereka akan meletup pada suatu hari. TETAPI kamu jangan sama-sama meletup. Kamu juga jangan lupa dalam diri kamu wujud satu sifat kepimpinan untuk menyelesaikan masalah yang timbul dalam keadaan yang terkawal .Cari sebab mengapa ia terjadi dan bawa berbincang. Ditahap ini kesabaran, toleransi dan komunikasi amat penting.

Lakukan dalam keadaan ketika mereka sudah sejuk. Mungkin kamu juga boleh cool kan diri kamu dengan berfikir secara positif contohnya mengapa mereka cemburu. Itu kerana mereka SAYANGkan kamu!

Sunday, 19 February 2012

Segmen : Tambah Follower Sampai Pengsan




comel..comel..comel :D
huhu.. tdi scha jalan-jalan kat blog kawan scha
scha terbaca satu entry ni.. macam menarik je..
kawan scha ni ikut satu segmen TAMBAH FOLLOWER SAMPAI PENGSAN..
so, scha tertarik lah dengan segmen ni .. scha ingat nak join sekali..
boleh lah juga scha tambah follower scha yang tak seberapa ni.. hehe
korang nak join tak ?? kalau nak. korang tekan je banner tu
ok.. senang je peraturan segmen ni.. jom join ramai-ramai..
meriah lah sikit.. huhu
tata semua :) 


Saturday, 18 February 2012

11 ORANG YANG MENDAPAT DOA MALAIKAT

11 ORANG YANG MENDAPAT DOA MALAIKAT :

1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
...
3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).

5, Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.

6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.

7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.

9. Orang yang membelanjakan harta (infak).

10. Orang yang sedang makan sahur.

11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.

Sumber : Ma'ar Rahman

Friday, 17 February 2012

✿●•٠· ♥ Rahasia Hati Seorang Perempuan✿●•٠· ♥


✿●•٠· ♥ Rahasia Hati Seorang Perempuan✿●•٠· ♥

(¯`v´¯)
... ... `•.¸.•(¯`v´¯) ♥☆
........`•.¸.•``(´'`v´'`)
. ...♥☀...♥`•.¸.•´♥☀♥*☆ ƸӜƷ.¸¸¸.•• ƸӜƷ♥*☆
- SENSITIF : bukan bermaksud suka merajuk , tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian ... (✿◠‿◠)

- CEREWET : bukan bermaksud FUSSY tak menentu , kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali aja .... (✿◠‿◠)
...
- HALUS : ibarat sehalai sutera , cantik , mulus , lembut dan mudah tercabik dan koyak .. walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan , biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pelajaran., Bukan DENDAM ... (✿◠‿◠)

- IKHLAS : ikhlas seorang wanita tak perlu diragui ..... (✿◠‿◠)

- KORBAN : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi , termasuk
ibu bapa , anak-anak , dan suami ... WANITA amat tabah .... (✿◠‿◠)

- PRIHATIN : sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam ... (✿◠‿◠)

- MANJA : walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari., naluri seorang WANITA tetap seorang WANITA ., suka bermanja hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum .... (✿◠‿◠)

- EGO : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bertemu dengan yang dicintainya .... (✿◠‿◠)

- CINTA : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus... bukan di khianati.. (✿◠‿◠)

- SEKS : seks bukanlah segala-galanya buat WANITA krn WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal ., NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja ., LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu ..., fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkan wanita ..... (✿◠‿◠

Thursday, 16 February 2012

Mengapa gadis menangis :??


-Seorang gadis tidak akan menangis dengan mudah, kecuali di depan orang yang dia kasihi, dia menjadi lemah ..!

-Seorang gadis tidak akan menangis dengan mudah, ini kerana hanya ketika dia mencintai kau seorang, ia meletakkan egonya ..!
...
-Jika seorang gadis menangis kerana kau, pegang tangannya dengan kuat, dia adalah orang yang akan bersama kau sepanjang hidup kau. ♥

-Dia menangis bukan kerana dia lemah, dia menangis bukan kerana dia ingin simpati atau belas kasihan, dia menangis kerana; tidak mungkin lagi menangis diam-diam..! rasa sakit, sakit dan penderitaan telah menjadi terlalu besar, sebuah beban yang harus disimpan di dalam hati..!

-Jika seorang gadis menangis hatinya kerana kau, dan semua kerana kau, masa untuk melihat ke belakang dan sedar apa yang telah kau lakukan, hanya kau akan tahu jawapannya itu..

.:: JALAN MENUJU KE SYURGA ::.


Jika ada yang bertanya tentang amal dan jalan menuju ke surga, maka jawabannya telah Allah berikan secara jelas dalam wahyu yang diturunkan kepada Rasul-Nya yang mulia. Di antaranya sebagaimana yang Allah jelaskan dalam surat Al Mu'minuun ayat 1-11. Beberapa sifat-sifat penghuni surga -semoga Allah menjadikan kita sebagai penghuninya- dari ayat tersebut adalah:

1.... beriman kepada Allah dan perkara-perkara yang wajib diimani dengan keimanan yang mewajibkan penerimaan, ketundukan, dan kepatuhan.

2. khusyu' dalam shalatnya yaitu hatinya hadir dan anggota tubuhnya tenang.

3. menjauhkan diri dari perkataan dan perbuatan yang sia-sia (yang tidak mempunyai faedah dan kebaikan).

4. menunaikan zakat iaitu bagian harta yang wajib dikeluarkan atau mensucikan jiwa mereka (karena salah satu makna zakat adalah bersuci) berupa perkataan dan perbuatan.

5. menjaga kemaluannya, kecuali terhadap isteri dan budaknya.

6. memelihara amanah yang dipercayakan dan memenuhi janjinya baik kepada Allah, kepada sesama mukmin, ataupun kepada makhluk lainnya.

7. melaksanakan sholat pada waktunya, sesuai dengan bentuknya yang sempurna, dengan memenuhi syarat, rukun, dan kewajibannya.

Wednesday, 15 February 2012

Ada Ketikanya ...


Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita terkeliru
Ada ketikanya insan yg kita sayang, selalu membuatkan kita terluka
Ada ketikanya insan yg kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis
Ada ketikanya insan yg kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata
Namun kita ttp menyayanginya krn dia sentiasa bertakhta di hati :')

Monday, 13 February 2012

No V̶a̶l̶e̶n̶t̶i̶n̶e̶ D̶a̶y̶ ! ... I'm A Muslim ♥

No V̶a̶l̶e̶n̶t̶i̶n̶e̶ D̶a̶y̶ ! ... I'm A Muslim ♥

TAHUKAH ANDA ? pada tarikh ! 14 Februari "Bukanlah HARI KASIH SAYANG"
Tapi 14 februari adalah HARI KEMATIAN seorang PASTUR
Yg bernama J.valentina
yang mati bunuh diri kerana tak dapat bersatu dengan kekasih nya
pada malam itu mmreka telah mlakukan hubungan terlarang
kemudian mereka bunuh diri bersama sama
Kita telah DIBODOHI oleh orang Yahudi dan Nasrani. Jadi umat Islam jangan pernah menyambut "valentine days"!!!
Sebarkan berita ini terutama pada anak anak remaja yg mudah ikut ikutan tanpa mengerti erti sebenarnya. Semoga Allah selalu melindungi kita semua Amiin..

Saturday, 11 February 2012

✿DI SEBALIK KELEMBUTAN SEORANG WANITA✿


---> Di sebalik kelembutannya ::

... ~Dia memiliki kekuatan luar biasa
~Senyumannya adalah semangat bg org yg dicintainya
~Dia tersenyum tatkala sahabatnya gembira
~Dia menangis tatkala temannya ditimpa kesusahan
~Dia mampu tersenyum di sebalik kesedihannya
~Dia sangat teruja melihat kelahiran
~Dia begitu sayu melihat kematian
~Titisan air matanya mampu membawa kedamaian
~Tapi dia sering lupa satu perkara pada dirinya

♥ Bahawa "Betapa berHARGAnya dia!" ♥

Friday, 10 February 2012

Tidak Mudah ..

(¯`´¯) ..•*¨`*♫♥
´*♥Tidak MUDAH tersenyum ketika hati menangis dan terhiris,
Tapi akan terasa INDAH ketika kita menyedari itu bahagian dari kasih Ilahi
Agar Allah memindahkan kebaikan² orang yg menyakiti kita...

... Tidak MUDAH memaafkan ketika kita dibenci dan dihina,
Tapi akan terasa INDAH kalau itu bahagian dari penyucian diri...
Dan ikhlas hanya mengharap redha Ilahi...

Tidak MUDAH melupakan masa lalu yang menyakitkan,
Tapi akan terasa INDAH ketika menyedari itulah jalan yg harus ditempuh.
Untuk mengawal kebahagiaan yg akan diberikan Allah sebagai penggantinya.

Tidak MUDAH menghilangkan duka kerana kehilangan,
Tapi akan terasa INDAH ketika menyedari...
Bahawa Allah telah meminjamkan kepada kita beberapa saat...

Tidak MUDAH menghadapi penderitaan dan cubaan yg terus mendera,
Tapi akan terasa INDAH ketika menumbuhkan kesabaran dan rasa syukur
Serta menyedari itu bahagian daripada cara Allah menyayangi hambanya... ♥




Thursday, 9 February 2012

Pintu dan Kunci


Dulu kau berada di dalam sini, tapi kini tidak lagi...
Kerana pintu itu sudah tertutup untuk diri mu...
Walau sekuat mana kau mengetuk pintu itu, ia tak kan terbuka...
Kerana aku sendiri tidak dapat membuka pintu itu apalagi membukanya untuk kau..
Lagi pun kunci untuk membuka pintu itu sudah ku buang jauh dari sini...
Jika kau ingin memasuki kembali ke dalamnya..
Kau mesti mencari kunci itu dan mengetahui bagaimana untuk membuka pintu menggunakan kunci yang telah kau cari...
Aku tidak dapat membantu diri mu..
Kerana aku telah banyak memberikan kau peluang semasa kau berada di dalam sana..
Tapi sayang kau tak pernah menghargai peluang itu malah mensia-siakan aku...
Maafkan aku..
Aku harap kau berjaya dalam pencarian mu...
Tapi jika kau tidak ingin memasuki ke dalam sana kembali, kau tak payahlah buang masa cari kunci itu..
Lagi pun aku sudah penat menanti seseorang yang betul-betul menghargai ku...
Penat sangat..
Pintu yang dulu terbuka luas untuk kau kini sudah tertutup rapat untuk kau...
Tapi jujur sehingga saat ini aku masih perlukan kau untuk menempuhi segala halangan dan dugaan di dalam sana..
Still ____  You J


::  Pintu itu sebenarnya adalah pintu hati ku .... Kunci itu sebenarnya adalah diri mu sendiri ... Cara membuka pintu itu adalah dengan melakukan perubahan pada diri mu ... Apa yang berada di dalam sana adalah kebahagiaan kita berdua ::

Monday, 6 February 2012

Seseorang yang mencintai kamu

1 Seseorang yang mencintai kamu, tidak bisa memberikan alasan mengapa, kenapa, dia mencintaimu. dia hanya tahu, dimatanya, kamulah satu²nya

2. Seseorang yang mencintai kamu, sebenarnya selalu membuatmu marah, gila², stress. Tapi dia tidak pernah tahu hal bodoh apa yang sudah dia lakukan, kerana semua yang dia lakukan adalah untuk kebaikanmu

3. Seseorang yang mencintai kamu, jarang memujimu, tet...api di dalam hatinya kamu adalah yang terbaik, hanya ia yang tahu…

4. Seseorang yang mencintai kamu, akan marah² atau mengeluh jika kamu tidak membalas SMS atau mnjwab panggilanya, kerana dia peduli dan dia tidak ingin sesuatu terjadi dgnmu.

5. Seseorang yang mencintai kamu, hanya menjatuhkan airmatanya di hadapanmu. Ketika kamu cuba untuk menghapus air matanya, kamu telah menyentuh hatinya, dimana hatinya selalu berdegup, berdenyut, bergetar untuk kamu..

6. Seseorang yang mencintai kamu, akan mengingat setiap kata yg kamu ucapkan, bahkan yang tidak sengaja dan ia akan selalu menggunakan kata² itu tepat pda waktunya..

7. Seseorang yang mencintai kamu, tidak akan memberikan janji apapun dengan mudah, karena ia tidak mau mengingkari janjinya. Ia ingin kamu untuk mempercayainya dan ia ingin memberikan hidup yang paling bahagia dan aman selama²nya..

8. Seseorang yang mencintai kamu, mungkin tidak bisa mengingat kejadian atau kesempatan istimewa, seperti perayaan hari ulang tahunmu, tapi dia tahu bahwa setiap detik yang dia lalui, dia mencintai kamu, tidak peduli hari apakah hari ini..

9. Seseorang yang mencintai kamu, tidak mau berkata 'Aku mencintaimu' dengan mudah, kerana segala yang dia lakukan untuk kamu adalah untuk menunjukkan bahawa dia sudah bersedia mencintaimu, tetapi hanya dia hanya akan mengatakan kata "I LOVE YOU" pada situasi yang istimewa, kerana dia tidak mau kamu salah faham, dia mau kamu mengetahui bahwa dia mencintai dirimu.. :))

Sunday, 5 February 2012

Ku Tetap Menanti


meski diri mu bukan milik ku.
namau hati ku tetap untuk mu...
berjuta pilihan di sisi ku...
takkan bisa menggantikan mu..
walau badai menerpa..
cinta ku takkan ku lepas..
berikan kesempatan untuk membuktikan ku mampu jadi yang tebaik..
dan masih jadi yang terbaik..
ku tetap menanti meski harus penantian ppanjang..
ku akn tetap menunggu mu..
ku tahu kau hanya untuk ku..
biar kan waktu ku..
habis oleh penantian ini..
hingga kau percaya betapa besar cinta ku pada mu..
ku tetap menanti ...

maafkan aku.. :(



Saturday, 4 February 2012

Dulu dan Kini

Dulu.. aku tak pernah penat untuk menyayangi mu..
tpi kini.. aku penat sangat menyayangi mu..
kenapa????
sebabnya.. kau tak pernah ikhlas menyayangi ku malah hanya mempermainkan ku..
Dulu.. ego ku mudah runtuh apabila kau merayu kepada ku..
tpi kini.. ego ku takkan mudah runtuh lagi..
kenapa????
sebabnya.. aku  takkan lagi mudah mempercayai mu..
Dulu... kalau kau mahu putuskan aku  .... aku berusaha untuk mempertahankannya..
tpi kini.. kalau kau mahu putuskan aku.... aku relakan ja..
kenapa????
sebabnya.. bila aku mahu putuskan hubungan kita.. kau tak pernah mempertahankannya malah rela melepaskan aku..
Dulu.. aku selalu mempercayai kau malah apa yang kawan-kawan ku cakap tentang kau aku tak pernah hiraukan..
tpi kini.. aku sukar untuk mempercayai kau lagi..
kenapa????
sebabnya... kau selalu memperbodohkan dan menipu aku..
Dulu... aku selalu memikirkan kau ... kau selalu ada dalam fikiran ku malah seiap kali aku solat kau selalu ada dalam doaku..
tpi kini.. aku berasa penat memikirkan kau..
kenapa????
sebabnya.. kau tak pernah fikirkan tentang aku ...
Dulu dn kini tidak sama..
kenapa????
sebabnya.. semua ini bermula dari diri kita sendiri..
sungguh aku penat dan ingin melupakan kau ....

kalau tak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang kalau tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji kalau tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah beri harapan kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan....





Scrollboxes
Jagalah hati wanita yang berada disisimu dan hargailah dia..... Sayangilah dirinya seperti mana dia menyayangi dirimu.. Jangan biarkan airmatanya mengalir dan menangis kerana sikap egomu.. Kerana kamu tidak pernah tahu, mungkin ada seseorang di luar sana berusaha memenangi hatinya.. Dan tidak akan biarkan dia derita kesedihan.. Berusaha untuk membuatnya tersenyum . ♥ ♥





Scrollboxes